matthew2

Vorige jaar rockte Matthew Jeffrey, VP Employment Branding & Sourcing bij SAP op Digitaal-Werven. Voor het eerst in vijf jaar was hij terug op het podium in Nederland en hij gaf een presentatie over een briljante strategie en geniale executie ervan, onderbouwd met cijfers. Meer dan 50% van alle aanwezigen gaf zijn presentatie een 9 of een 10.

Dit jaar is hij wederom in Nederland te bewonderen en wel op HR Tech Europe op 24 en 25 oktober. In aanloop daar naar toe heb ik hem enkele vragen kunnen stellen.

 

Vraag: Matthew, jij en je team hebben de afgelopen jaren award na award gewonnen. Is er één ding, één specifieke actie, waar je het meest trots op bent?

Antwoord: SAP Employment Branding lijkt 100 prijzen te gaan winnen in 2017 over de hele wereld. Dat is nog nooit gebeurt in de recruitment industrie. Daar ben ik super trots op. Het is niet één award die eruit springt, maar het team dat de waardering krijgt die het verdient. Ik ben de manager van het team, maar het hele team doet wat ze moeten doen. Het hele team presteert naar vermogen en dat is waar ik het meest trots op ben.

 

Vraag: in zijn algemeenheid, een advies voor alle corporate recruitment managers. Wat zijn volgens jou de drie belangrijkste KPI’s waarop je de resultaten van recruitment moet afrekenen?

Antwoord:

1) Quality of hire. Dat is makkelijk als je verkopers aan neemt. Je hebt sales quota en die moeten ze halen. Voor andere beroepen is het misschien moeilijker, maar je moet met een kwaliteitsstandaard komen hoe iemand goed presteert en daar je hires aan afmeten.

2) Source of hire. Waar komen je hires vandaan zodat je prioriteiten kan aanbrengen in het tijd en geld dat je in elk kanaal investeert.

3) Employment brand strength: Je glasdoor taing, je LinkedIn TBI, een Top Employers of Great place to work award en het aantal kandidaten dat solliciteert via je carrieresite zijn de meetbare elementen die dat weergeven.

Vraag: Tot slot: kan je een tipje van de sluier oplichten waar je het op HR Tech over gaat hebben? 

Antwoord: Ik zal alle geheimen van SAP’s succes prijsgeven hoe wij zo’n sterk Employment Brand hebben gebouwd. Vol met praktische tips die anderen kunnen overnemen. Hoe bouw je een sterk ‘EVP’. Hoe lanceer je een ‘real time’ feedback assesment. Een Facebook App ‘perfect match’ die je via je Facebook profiel matched met een baan bij SAP. Een game voor passieve kandidaten en social media inzet waaronder een cartoon.

Korting voor HR Tech Europe

Als ‘media partner’ mag RecTec alle corporate recruiters een korting van 15% geven voor HR Tech Europe. Via deze link wordt deze automatisch verrekend. Let op: leveranciers worden niet toegelaten via deze link.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


122 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën