Tempo-Team is ook genomineerd voor Digitaal-Werven in 2017. Niet de werken VIA Tempo-Team site natuurlijk, want Digitaal-Werven gaat over corporate recruitmentsites, maar de werken BIJ Tempo-Team. Full disclosure: jaren geleden heeft Digitaal-Werven voor de vorige site een adviesrapport geschreven met verbetersuggesties, meerdere van deze verbeteringen zijn in deze nieuwe site doorgevoerd.

 

Screen Shot 2017-09-15 at 18.13.06

Homepage

De homepage van Tempo-Team is best wel vol. Veel content, waarbij ze vooral uitleggen wat ze als werkgever zijn en welke verschillende functies ze als werkgever bieden. Niet alleen intercedenten, maar ook voor marketing en finance specialisten bijvoorbeeld.

Screen Shot 2017-09-15 at 18.16.27

Tempo-Team maakt veel gebruik van video, iets minder van foto’s of beelden. Je ontwikkeling kan je in tekst lezen of een video over bekijken bijvoorbeeld. Daarmee richt Tempo-Team zich duidelijk op de wat jongere doelgroep, waar video wel het nummer 1 medium is.

Vacatures

Als je vacatures gaat zoeken kom je helaas wel in een ander systeem terecht. Het is nog wel opgemaakt in Tempo-Team kleuren, maar duidelijk wel anders. Dat is jammer, die intergratie is voor verbetering vatbaar.

Screen Shot 2017-09-15 at 18.21.17

De zoekfunctie zelf werkt wel goed, met alle mogelijke filters. De keuze voor de informatie die in het overzicht gedeeld wordt zou ik wel anders gemaakt hebben. De plaatsingsdatum is een onderwerp van discussie, het vacaturenummer hoort er niet, maar het aantal uur per week en het opleidingsniveau ontbreken, net als een korte omschrijving.

Waar ik dan wel weer blij van wordt is de afsluiting van de vacature. Twee knoppen (beter dan één) en een solliciteer en solliciteer met Linkedin knop (die werkt). Ja, dat is heel sim. Tot slot ook nog een ‘wie ken je bij ons’, wat helpt met ‘social proof’ zoals dat heet. Dat is heel slim gedaan van Tempo-Team.

Screen Shot 2017-09-15 at 18.24.01

Stem op Tempo-Team

Vind jij dat Tempo-Team genomineerd moet worden voor Digitaal-Werven? Dan kan je hier op ze stemmen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


116 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën