googlejobsAl zolang als ik in deze wereld rondloop, en dat is inmiddels best een tijd, is het onderwerp van discussie. Moeten we een salarisindicatie bij een vacature vermelden. Een discussie die in 2018 wel eens definitief beslecht kan gaan worden, dankzij… Google!

In deze uitstekende podcast van de Recruitment Future Podcast komt Tim Sackett aan het woord over Recruitment Technologie en over Google Jobs. Bijzonder interessant omdat Tim niet zomaar over Google for Jobs praat, maar één van de bèta testers van het systeem is geweest. Hij praat dus uit ervaring.

Salaris informatie

Tim vertelt o.a. in de podcast dat Google for Jobs, dus de manier waarop vacatures nu in de VS en straks ook in Europa in de zoekresultaten terecht komen, gebaseerd zijn op wat sollicitanten willen. Daar weet Google natuurlijk heel veel van, want ze hebben meer data dan wie dan ook. En één van de belangrijkste zaken die kandidaten willen is een salarisindicatie. Dus wat zegt google?

Een vacature zonder salarisindicatie zal altijd lager scoren in de zoekresultaten dan een vacature met salarisindicatie

Dat is heel simpel dus. Als je wilt dat je vacatures beter uit Google komen dan je concurrenten, voeg je salarisindicatie in. En daarmee is de discussie beslecht. Want bij veel organisaties is Google toch wel één van de belangrijkste bronnen van sollicitanten. En als ze dat nog niet zijn, zullen ze dat worden. Aangezien ze heel veel weg zullen halen bij Indeed (nu ook heel belangrijk) en LinkedIn. Behalve als je dus je gegevens niet meegeeft in de vorm die Google wil, en salaris hoort daarbij.

Conclusie

Google gaat de discussie over openheid en transparantie over salarissen eindelijk beslechten, in het voordeel van openheid. Het zal voor sommige mensen even wennen zijn, maar uiteindelijk kiest (bijna) iedereen eieren voor het zijn geld en zullen we zien dat de wereld er niet slechter van wordt.

Matt Alder op Digitaal-Werven

Matt Alder, de man achter de recruitment future podcast, interviewt inmiddels al meer dan 2 jaar alle grote mannen en vrouwen in de wereld van recruitment. Op 2 november geeft hij tijdens Digitaal-Werven een samenvatting van de beste cases die hij in die tijd heeft langs horen komen. Mis het niet en schrijf je nu in. 

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


86 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën