Werken doe je bij…. de postcode loterij… Een nieuwe partij in de long list van Digitaal-Werven zijn de goede doelen loterijen. De Postcodeloterij, vriendenloterij en Bankgiroloterij hebben een site werkendoejebij.nl  Een bijzondere site, kleurrijk zoals meteen te zien is en heel anders dan andere sites. Maar goede doelen loterijen zijn natuurlijk ook geen standaard werkgever.

Screen Shot 2017-09-06 at 10.49.43

Homepage

Screen Shot 2017-09-06 at 10.51.29De homepage is kleurrijk, in meerdere opzichten. Kleurrijk omdat er een prachtige ijsvogel als centrale beeld is gekozen, maar ook omdat BN’er Humberto Tan zijn ‘endorsement’ geeft om te werken bij de goede doelen loterijen. Ook staat er een foto op van een geholpen Afrikaanse boer. Daar waar op veel gewone sites de diversiteit in foto’s soms ver te zoeken is, is dat bij deze organisatie niet het geval.

De homepage vertelt veel over wat de organisatie doet en wat je binnen de organisatie kan doen.

Vacatures

De goede doelen loterijen hebben slechts 5 vacatures open staan. Toch heeft men daar een prachtige site voor opgetuigd. Waarom? Misschien wel omdat ze (mede) daarom zo weinig vacatures open hebben staan. Zoals Enexis enkele jaren geleden op Digitaal-Werven zei: wij krijgen budget niet op basis van vacatures, maar op basis van het feit dat we zorgen dat we ze niet (lang) open hebben.

Screen Shot 2017-09-06 at 10.56.45

Zoeken en filteren is met zo’n beperkt aantal functies geen grote noodzaak, wat een goede verklaring is waarom dat ook niet veel ruimte op de site inneemt. Logisch. Men is heel duidelijk in fulltime/parttime functies en weet ook heel duidelijk in één zin neer te zetten wat je gaat doen. Keurig.

Screen Shot 2017-09-06 at 11.02.15

En uiteraard beweegt de sollicitatieknop (en functietitel) ook bij de goede doelen loterijen mee als je door de vacature scrollt.

Stem op Goede doelen loterijen

Vind jij dat de goede doelen loterijen genomineerd moeten worden voor Digitaal-Werven? Dan kan je hier op ze stemmen.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


43 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën