vr glassesIn Sillicon Valley is het gevecht voor goede ontwikkelaars nog 100 keer harder dan in Nederland, waar Ordina al een omzetdaling moest melden vanwege het niet kunnen vinden van personeel. Een van de manieren waarop Intuit, een hier onbekend, maar daar belangrijke speler, zich onderscheid van de concurrentie is met VR. Want alle mooie verhalen, mooie woorden en filmpjes ten spijt, beleven is geloofwaardiger. Het beleven van de cultuur en van de sfeer in de organisatie, zonder er te zijn, dat kan met virtual reality. En dat is dus precies wat Intuit doet.

Beurzen

Nee, dit is geen stand alone situatie waar je verwacht dat mensen er meteen zelf mee gaan spelen. Dat gebeurt namelijk niet. Intuit heeft ervoor gekozen om een VR ervaring te bieden op de beurzen. Zo kan je niet alleen praten met mensen, maar ze ook laten zien wat er gebeurt, hoe het er uit ziet en mensen zelf door het pand laten lopen.

Misschien is het inderdaad nog veel zoals video, maar wel een volgende variant van de video. De kijker bepaalt namelijk wat hij/zij wel en niet ziet.

Een belangrijk ingredient is natuurlijk dat je wel iets te melden moet hebben. Je moet iets hebben dat je kan en wil laten zien. Als je R&D personeel zoekt, kan je daar iets van laten zien. Als je een hippe werkomgeving hebt, werkt dit ook. Als je in een saai kantoorpand mensen achter laptops hebt zitten… begin er niet aan.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


263 views | Reageer (1 reacties)