Cocoon, een app die werkzoekenden koppelt aan ‘start ups’ (en scale ups) is in de data gedoken om te kijken wie populair zijn en wie niet. Je kan in cocoon, net als op tinder, liken of disliken. Ongeacht of de functie past. Dus welk bedrijf is het meest populair om voor te werken in Nederland.

Hierover schreven ze het volgende blog en de winnaar is… Wetranfser. Ook zijn er een aantal zeer verassende hoge en minder hoge plaatsen in de top 30.

Top 5

In de top 5 zitten naast het wel bekende wetransfer ook Office App (een verassing zowel voor hen als voor mij, ik ken ze niet eens), Netflix (geen verassing natuurlijk), Revue (beetje een verassing voor mij) en Bunq, de bank.

Opvallende HR Technologie

Twee HR technologie bedrijven die ik tegen kom zijn Appical op plek 10, wat mij positief verbaasd. Ik had ze niet zo hoog verwacht, hoewel ik vanuit mijn samenwerking met ze kan zeggen dat het inderdaad hele leuke mensen zijn!

Op plek 15 staat Harver, ook een bedrijf dat ik niet zo hoog had verwacht omdat ze gewoon niet zo bekend zijn, maar ook weer een bedrijf waarvan ik uit persoonlijke ervaring kan zeggen dat het een club is waar ik elke keer met plezier kom.

Opvallend laag

Een paar partijen vallen me op juist omdat ze wat lager staan dan ik ze verwacht had. De belangrijkste is Blendle, bekend, veel in het nieuws, hot en happning, maar op plek 30 van de 30. Goed, ze staan in de lijst, maar ik had ze eerder in de top 5 of in ieder geval top 10 verwacht. Wek aan de winkel voor Blendle als werkgever.

Ace & Tate is misschien minder ‘digitaal happening’, maar had als B2C merk misschien ook wel hoger kunnen staan. Hoewel ze waarschijnlijk niet echt bekend staan als digitale start-up, wat ze tegenwerkt. Dus begrijpelijk, maar ook hier is werk aan de winkel, figuurlijk dan in hun geval.

Coolblue staat hoog, op plek 9, maar ik had ze eigenlijk in de top 3 verwacht. Nu kan je niet klagen voor een top 10 positie, ik had ze echter op het podium verwacht gezien de bekendheid, de soort banen en de geweldige ervaring die ze digitaal bieden.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


163 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën