Een blunder kan de beste overkomen. Ook Coolblue (een van de genomineerden voor de Digitaal-Werven award die 3 november uitgereikt wordt). Een interne mailwisseling vol teleurstelling over een kandidaat die een voorstel afwijst die per ongeluk bij de kandidaat terecht komt.

coolblue-blunder

Coolblue reageert sportief met dit video’tje. Te zien op hun facebook page. Ik zou zeggen: keurig opgelost. En de teleurstelling dat iemand voor een ander voorstel kiest dat je hem dan een pannenkoek noemt… kan ik begrijpen. Dat je die mails doorstuurt, is niet zo slim. Maar we doen allemaal wel eens iets minder slims toch? Mooi opgelost Coolblue.

screen-shot-2016-10-31-at-14-56-47

Wil je trouwens weten of Coolblue met dit soort acties de award voor de beste sollicitatie-ervaring in de wacht sleept? Er zijn nog een paar kaarten voor Digitaal-Werven op 3 november.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.063 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn