Award Acceptance paid iStock_000001137992SmallDe eerste editie van de Werf& Awards kende vier winnaars. Twee door de publieksjury en twee door de vakjury.

Het publiek koos voor Albert Heijn (spreker op Digitaal-Werven 3 november) met hun nieuwe recruitmentsite als beste recruitment case. Een uitstekende keuze, wij schreven hier niet voor niets bij live gang al dat deze site een voorbeeldfunctie heeft.  Philips won de publiekprijs voor arbeidsmarktcommunicatie met de case waarmee in 9 weken wereldwijd 21 miljoen mensen te bereiken met verhalen over de impact die je als Philips medewerker kan maken op de levens van mensen.

De vakjury koos voor Tata Steel en Hunkemöller. En de vakjury kon uiteraard ook uitleggen waarop deze keuzes gebaseerd zijn.

Hunkemöller terechte winnaar recruitment award

Hunkemöller presenteerde vorig jaar op Digitaal-Werven. tussen neus en lippen door liet Jolande daar al iets vallen over hun recruitmentstrategie dat leidde tot veel open monden. Dat klonk briljant hoorde ik bij de borrel. Dat is ook briljant en dus krijgen ze nu met deze case volkomen terecht deze Werf& beste recruitmentcase award. Wat is zo briljant.

Hire for attitude, train for skills. Dus het CV geeft niet de doorslag, maar je uitstraling wel. Dat is ook uiteindelijk wat belangrijk is als je BH’s wil verkopen. Dat proces is perfect ingericht, maar het gaat verder.

De resultaten

  • van 150 sollicitanten per hire naar 28 sollicitanten per hire
  • van  12 eerste gesprekken naar 5 eerste gesprekken per hire
  • afgewezen kandidaten kopen uiteindelijk meer als klant

Met dit soort resultaten kan ik niet anders over zeggen dat de award 100% terecht is.

Tata steel voert Arbeidsmarktcommunicatie ver door en wint ook terecht

Tata steal begint al op de basisschool met arbeidsmarktcommunicatie. Door al op vroege leeftijd een enthousiasme voor techniek te helpen ontwikkelen zorgt Tata Steel dat ze hun eigen talentpool in stand houden. Er zijn misschien mensen die dat ver vinden gaan, ik vind het geweldig. Kinderen worden beinvloed door externe factoren wat betreft hun keuze voor werk. Liever dat dat voor banen is die er zijn dan door de media voor banen die er straks niet meer zijn!

De case is geweldig. Wederom een terechte winnaar.

Ten eerste omdat Tata slim genoeg is geweest om niet alleen in de bestaande vijver te vissen en daar succesvol in te zijn, maar die vijver ook te vergroten.

De resultaten

  • Verhoging van het aantal leerwerkplekken van 80 naar 130 in 4 jaar tijd
  • Verlaging van de cost-per-hire in die periode
  • Verhoging van de quality of hire (aantal geslaagde van deze leerlingen ging van 70% naar 88%)

Ook hiervan kan ik alleen maar zeggen: met deze resultaten is het natuurlijk een volkomen terechte winnaar.

Philips, Hunkemöller, Tata Steel en Albert Heijn, van harte gefeliciteerd. En mocht u o.a. Albert Heijn over deze geweldige case willen horen spreken krijgt u op 3 november een nieuwe kans op Digitaal-Werven.

 

 

 

 

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


218 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën