Screen Shot 2016-01-20 at 14.18.26Hoe ziet de recruitmentsite van de toekomst er uit? Een vraag die ik vaak gesteld krijg en die eigenlijk makkelijker te beantwoorden is dan je zou verwachten. Daarom heb ik hier een white-paper over geschreven die gratis te downloaden is via Digitaal-Werven.

Tevens zal ik hier de komende weken enkele gedachten over dit onderwerp delen. Vandaag alvast een overzicht van de verschillende zaken die in de white-paper terugkomen.

Nabije en verre toekomst

In de white-paper wordt gekeken naar de nabije toekomst, dingen die je nu al kan toepassen, en de verdere toekomst. Dingen die er aan gaan komen, maar misschien nu nog een brug te ver zijn. Sommige technologie is er bijvoorbeeld al wel, maar is nog niet op een manier beschikbaar dat deze al echt goed te implementeren is. Soms zullen aan de achterkant bij de organisatie, denk aan het ATS, dingen moeten worden aangepast voordat het werkt.

In de white-paper is gekeken naar zowel de korte termijn als de iets langere termijn, waarbij de nadruk ligt op de zaken die elke organisatie nu al kan doen als ze opnieuw een wervingssite gaan maken.

Onderwerpen

Er zitten verschillende onderwerpen in de white-papier. Ik zal hier de komende weken dieper op ingaan, maar ik zal nu vast een overzicht geven.

  • Vacature centraal, branding om de vacature
  • Gepersonaliseerde informatie en website
  • Functiespecifieke informatie en -processen
  • Testen, games en matching
  • Mobile first
  • Planning

De komende weken zal ik op één van deze onderwerpen dieper ingaan. Je kan natuurlijk ook de gehele white-paper nu gratis downloaden. 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


338 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën