Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITOp 7 oktober is het zo ver. Het meest leerzame event voor Recruitment Nederland. Vorig jaar gaf 97% van de bezoekers aan iets geleerd te hebben, in 2012 was dit 100%. Ook dit jaar staat Digitaal-Werven in het teken van leren over recruitment. Leren van de toppers in recruitment. Zo komt AS Watson (Kruidvat, Trekpleister, ICI Paris XL) vertellen over high volume recruitment. Na de lancering van hun nieuwe site vorig jaar verdubbelde het aantal sollicitaties tot 220.000. Hoe haal je daar nog kwaliteit uit?

Tweevoudig winnaar Enexis komt vertellen hoe ze die techneut weten te vinden en verleiden die iedereen zoekt. Enexis zoekt niet heel veel mensen, maar wel heel gewilde mensen.

Tot slot komen Harver en Arvato vertellen hoe ze door slimme online tooling tonnen besparen op recruitment, terwijl de hires van veel hogere kwaliteit zijn.  Daar hebben we hier al vaker over geschreven. Nu kan je het horen van de CEO van Arvato zelf en haar alle vragen stellen die je nog hebt. Digitaal-Werven biedt dus de kans om te leren van de top van recruitment. Maar er is meer…

Clinics

In de ochtend zijn er clinics. Deze vraag-en-antwoordsessies zijn gemodelleerd naar de conversie clinic die de afgelopen drie jaar steevast meer dan een 9 op de evaluaties scoorde. Concrete tips over het verbeteren van je website, je arbeidsmarktcommunicatie, je vacatureteksten, je internationale werving, etc.

Zo kan je aan mij en Wilbert Pot vragen wat je kan verbeteren aan je eigen recruitmentsite. Ik schrijf daar regelmatig over op dit blog. Nu kan je het nog concreter, en semi publiek, horen.

Vonq heeft een sessie over Jobbranding en Jobmarketing. Dus welke vacature spreekt welke doelgroep aan en waar moet je deze vacature posten voor een optimaal resultaat!

Academic Transfer en Intelligence Group doen een sessie over internationaal werven. Zoek je IT’ers met bepaalde skills en maakt het niet uit dat ze geen Nederlands spreken, je kan hier horen waar je die kan vinden. Zoek je gepromoveerde biochemici? In deze sessie hoor je waar je ze moet zoeken en hoe je ze moet aanspreken.

Rhinofly beantwoord alle vragen over arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Ook daar zo concreet mogelijk, misschien kunnen ze je wel aangeven wat je unieke onderscheidende vermogen is. Zeker kunnen ze je helpen na te denken over het beeld dat erbij hoort, over welke middelen je kan inzetten.

PeopleXS ten slotte beantwoord alle vragen over de link tussen recruitment en talent management. Wat wil je nu wel en niet meegeven tussen die systemen? Waar gaat het nu om?

Dus…

Digitaal-Werven is het event waar je alles kan leren van de top van recruitment Nederland. Dus meld je nu aan en tot op 7 oktober.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


221 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën