Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WIT

Hoewel het onderzoek veel meer behelst dan enkel de recruitmentsite, worden de genomineerden van Digitaal-Werven doorgaans gezien als de beste recruitmentsites van Nederland. De zes genomineerden van Digitaal-Werven in 2014 zijn dit jaar:

 

 

Bol.com
Calco
Deloitte
Eneco
Enexis
Grant Thornton

Digitaalwerven 056Wie gaat er in 2014 met de fel begeerde award vandoor? Wie wordt de opvolger van Reed Business (2007), Tennet (2008), TamTam (2009), Deloitte (2010 en 2011) , Enexis (2012 en 2013)?

Twee van deze partijen zijn eerdere winnaars: Enexis en Deloitte. Beide sites zijn sinds hun overwinningen wel doorontwikkeld, maar niet geheel herzien. Is Enexis zo goed dat ze voor een derde keer op rij de award winnen? Is Deloitte zoveel verbeterd dat ze Enexis toch weer voorbij streven? Of gaat één van de nieuwe partijen er met de award vandoor?

Alle vier de andere genomineerden hebben in de afgelopen twaalf maanden geheel nieuwe sites live gebracht of significant grote veranderingen doorgevoerd aan hun werken-bij-sites. De meeste scoorde wel al jaren goed in het onderzoek. Eneco was al ooit genomineerd met hun vorige website en alle anderen hebben al vaker dicht tegen een nominatie aangezeten.

Naast de recruitmentsite gaat Digitaal-Werven om meer. Het is de totale ervaring die de genomineerden de kandidaat digitaal bieden. Onderdeel van het proces is een mystery sollicitatie. Onderdeel van het proces is een vraag op de Facebook Fanpage. Natuurlijk wordt er ook gekeken naar de mobiele site en de mogelijkheden die men daar geeft om te solliciteren.

Het is nu aan de jury om een winnaar te kiezen. Deze zal tijdens het Digitaal-Werven event op 7 oktober bekend gemaakt worden. Dit alles wordt aangekleed met een leuk event, waar onder andere Enexis zal spreken, maar ook AS Watson (Kruidvat) en Arvato.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


2.454 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën