Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITSommige bedrijven hebben heel veel sollicitanten, zoals Kruidvat moeder AS Watson. Anderen moeten heel veel moeite doen om die ene techneut te vinden, zoals Enexis. Weer anderen hebben wel veel sollicitanten, nemen ook veel mensen aan, maar kampen bijvoorbeeld met een hoog verloop. Call Centre Arvato was zo’n bedrijf. Was, want sinds de Harver Talent Pitch op de website staat is het verloop met meer dan 50% gedaald!

We hebben er hier al eerder over geschreven en ook voor Werf& heb ik een uitgebreide analyse gedaan, doorspekt met cijfer. Even een paar van die cijfers op een rij:

  • Ongewenst verloop gedaald met 50%-60%
  • Daling gedwongen vertrek met 50%
  • Daling cost per hire met 65%-75%
  • Daling tijd van HR per hire 75%
  • Van alle uitgenodigde kandidaten krijgt nu 85% een baan aangeboden.

Je kan dus spreken van een fenomenale tool die dit bedrijf vele tonnen op heeft gebracht. Ondertussen wonnen ze de Nederlandse NCCA HRM Award. De prijs voor de belangrijkste HR innovatie in Call Centre land van Nederland. Ook werden ze recent runner up (tweede) op het internationaal grootste call centre event in Las Vegas, de International Call Centre Week. Van de meer dan 700 inzendingen was Harver de runner up in ‘best Technology solution provider’.

Daarom ben ik er ook erg trots op dat Harver de case komt presenteren op Digitaal-Werven 2014. 

Op 7 oktober vindt Digitaal-Werven 2014 plaats. AS Watson zal komen vertellen over hun ervaringen met High Volume Recruitment, Enexis komt vertellen hoe ze die moeilijk werfbare techneut vinden en Harver komt de case van Arvato presenteren. Hoe kan je met moderne online tooling tonnen besparen op je wervingskosten, terwijl je betere kandidaten binnen krijgt. Dus schrijf je nu in en ontvang tot 31 augustus nog een vroegboekkorting.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


372 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën