Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITSommige bedrijven, zoals A.S. Watson, hebben een overschot aan kandidaten. Die vragen zich af hoe je door 220.000 CV’s heen komt. Andere hebben heel veel moeite die ene techneut te vinden. Hij hoeft vaak niet eens hoog opgeleid te zijn, ook de gewone vakman is al bijna niet meer te vinden. Enexis is zo’n bedrijf. Daarom investeerde Enexis de afgelopen jaren heel veel in de sollicitatie-ervaring van kandidaten. Zowel digitaal als offline. Ook analyseerde ze hun analytics en ze kwamen zo tot hele bijzondere conclusies.

Ook Enexis, inmiddels al tweevoudig winnaar van de Digitaal-Werven Award, spreekt op Digitaal-Werven 2014. Hoe werven ze nu die techneut die iedereen zoekt? Wat voor hele bijzondere zaken hebben ze uit hun analytics gehaald, die ze zelfs offline kunnen inzetten? Waarom is het volgens hun zo belangrijk om je website zo goed op orde te hebben bij het werven van deze zeer gewilde techneuten?

Digitaal-Werven vindt dit jaar op 7 oktober in Utrecht plaats. AS Watson vertelt over hun High Volume Recruitment strategie, hoe hun sollicitaties verdubbelde met de nieuwe site en hoe ze hier de slag naar meer kwaliteit hebben gemaakt. Enexis vertelt over het werven van die ene techneut die iedereen zoekt en welke rol hun website en analytics hierin spelen. Dus schrijf je nu in en ontvang nog een vroegboekkorting (t/m 31 augustus).

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


370 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën