verandering (1)Al het nieuwe schrikt eerst af voordat het geaccepteerd wordt. Hetzelfde geldt voor verandering. Mensen veranderen niet graag. Vanaf deze week komt mijn blog (om de week) op dinsdag. Ik krijg nu al ontwenningsverschijnselen. 

De nadruk bij solliciteren moet niet liggen bij het zoeken naar passende vacatures, maar bij het optimaliseren van het cv. Een goede voorbereiding is het halve werk. Het sollicitatiepakket van de hedendaagse kandidaat moet bestaan uit:

  • Één-pagina-cv (resume) met (professionele) foto;
  • Een zo volledig mogelijk ingevuld LinkedIn profiel;
  • Een uitgebreid cv wat aansluit op het één-pagina-cv en het LinkedIn profiel.

Als je dit allemaal op orde hebt, begint het solliciteren. Je doet er verstandig aan deze drie punten, wekelijks, misschien wel dagelijks te controleren. Alles wat je aandacht geeft groeit. Ook het cv.

Voor de meeste kandidaten begint solliciteren met het aanpassen van hun cv. In de praktijk betekent dit het oude cv opzoeken en aanvullen met recente informatie. Veranderen schrikt af, dus alles zo veel mogelijk bij het oude laten voelt beter.

Het is beter een oud cv niet te herschrijven.  Weggooien is de enige optie. Van voor af aan beginnen. Niet verbeteren, maar jezelf opnieuw uitvinden.

Nu is veranderen niet makkelijk. Ik ben ook niet goed in veranderen. Daarom ga ik in 2014 door  met het schrijven van blogs over hoe het cv beter voor je kan werken. Want dat een cv voor je moet werken, is de meeste sollicitanten wel duidelijk. Daarom iedereen een goed werkend 2014 en aan de slag. Laat je cv werken.

Over de Auteur

Wim van den Nobelen Recruiter/Headhunter Management, Finance & Payroll, Nobelist, Spreker & Consultant Strategisch Recruitment, Blogger


887 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën