werkenDigitaal-Werven heeft twee nieuwe rapportages, gratis te downloaden, live gezet.

Het Rapport 2013 is een overzicht van de algemene cijfers m.b.t. recruitmentsites in Nederland. Op basis van de 550 onderzochte websites is hierin bijvoorbeeld te lezen dat 18% niet reageert op sollicitaties en dat er een verschuiving gaande lijkt van Twitter naar Facebook en nog veel, veel meer.

Het tweede rapport is een whitepaper die tracht antwoord te geven op de vraag: wat maakt nu een goede sollicitatie-ervaring. Dat hebben we gepoogd te doen door de genomineerden, die allen dus gemiddeld genomen goed scoren op alle onderdelen, nog eens extra kritisch te bekijken. Wat zijn per site de goede en slechte punten en waarom is Enexis dan de beste en waarom verdiende Tele2 een eervolle vermelding? Deze whitepaper over de sollicitatie-ervaring gaat heel eenvoudig en puntsgewijs door de negen genomineerde websites heen.

Veel kennis en leesplezier met deze twee rapportages.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


328 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën