Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITNet als in 2012 is Enexis door de jury van Digitaal-Werven opnieuw uitgeroepen tot de organisatie met de beste digitale sollicitatie-ervaring. Van de negen genomineerden was volgens de jury Enexis de enige die wederom een goed verhaal combineerde met een goede uitvoering en tot in de details doorgevoerde kandidaat vriendelijke opties. Een eervolle vermelding was er voor Tele2. Deze organisatie weet een goed verhaal te brengen dat eerlijk overkomt. Dat niet standaard is. Dat je niet zomaar kan inwisselen en dat geheel in lijn is met hun corporate brand. Alleen in de technische uitwerking, zoals de manier waarop je kan solliciteren en de manier waarop vacatures doorzocht kunnen worden, is Enexis nog beter.

Omdat de award over de totale ervaring gaat is het onmogelijk om aan te geven op wel specifieke onderdeel ze het nu winnen. Ze winnen omdat het totaal klopt. Omdat er geen gekke dingen in de site zitten. Omdat er is nagedacht over (bijna) alle details. Omdat het heel duidelijk een specifieke doelgroep heeft, maar in tegenstelling tot veel andere websites de rest van de doelgroepen vervolgens niet slecht behandeld. Er is wel een extra focus op de monteurs, maar als recruiter of marketeer voel je je geen tweederangs werknemer op de site.

Schermafbeelding 2013-10-08 om 09.20.20

 

De campagne gaaf werk man is ook mooi in de site opgenomen, hoewel sommige juryleden zich afvroegen hoe slim het is om mensen van je site naar een actie site te brengen om ze weer terug naar je site te halen. De integratie tussen beide sites is echter zeer goed, dus een groot probleem zal het niet zijn.

Ook vond de jury het prettig dat de site, ondanks dat het vorig jaar al de beste was, toch niet stil is blijven staan. Kleine nieuwe toevoegingen, die ook echt iets toevoegde, zijn er dit jaar bij gekomen.

Schermafbeelding 2013-10-08 om 09.26.04

 

Waar de jury bijvoorbeeld bijzonder over te spreken was, zijn de icoontjes (kenmerken) naast de vacatures. Kan je thuiswerken, zit je veel op kantoor, is de functie geschikt voor mensen met fysieke beperkingen, geef je leiding aan mensen, etc. Erg slim gedaan en waardevol voor de kandidaat.

Voor het tweede jaar op rij wint Enexis dus de award. Met Tele2 heeft men een nieuwe uitdager achter zich, waarbij wij benieuwd zijn of die komend jaar ook veel gaan verbeteren nog. En je weet natuurlijk nooit welke organisaties met een nieuwe site ineens iets geweldigs neerzetten. Helaas zijn veel nieuwe sites dit jaar niet van de bovenste plak. Zoals een jurylid het vaak zegt: Alles klopt, behalve het hart.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


546 views | Reageer (2 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn