Textkernel tagline semantic recruitment technologyVolgende week vindt voor de 7e keer het Digitaal Werven event plaats. Tijdens Digitaal Werven wordt de felbegeerde award voor ‘de beste digitale sollicitatie-ervaring van Nederland’ uitgereikt. Een hele mooie award om op je naam te hebben. Maar, levert de beste sollicitatie-ervaring ook altijd de beste kandidaten op?

De digitale sollicitatie-ervaring is een belangrijke factor in het wervingsproces. Je wilt er voor zorgen dat je de beste sollicitanten behoudt door middel van een laagdrempelig en klantvriendelijk proces. Maar laten we één stap terugkijken. Is het adverteren van een vacature en hopen dat er goede kandidaten reageren (‘post & pray’) de juiste tactiek om je vacature in te vullen? Je kunt namelijk een geweldige sollicitatie-ervaring bieden, maar als geen geschikte kandidaten solliciteren, schiet je hier niets mee op. Of wel?

Active sourcing is de toekomst

Je kunt beter investeren in het sourcen en benaderen van kandidaten, dan tijd en geld steken in het adverteren en afwachten. Dat is de stelling bij de rondetafelsessie van Textkernel. Ben je het hier mee eens? Is dit voor alle vacatures en organisaties geschikt? Hoe regel je active sourcing in je organisatie? Welke kennis of tools heb je hiervoor nodig? Kun je ook interne medewerkers sourcen? Wie moet verantwoordelijk zijn voor sourcing? En wat levert het op? Dit zijn vragen die we in de rondetafelsessie met elkaar bespreken.

En wie weet, misschien hebben we volgend jaar wel de award voor ‘de beste sourcing-ervaring van Nederland’!

Deze gastblog is geschreven door Kim Pieschel, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Textkernel, een van de partners van Digitaal-werven. In de ochtend sessies van het Digitaal-Werven event host Textkernel een ronde tafel over active sourcing. 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


160 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën