Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITVolgende week is het Digitaal-Werven event. Voor het zevende jaar op rij al weer. Digitaal-Werven is een onderzoek naar het digitale deel van de kandidaat-ervaring. Daar is ook een award aan gekoppeld, want wij geloven in goede partijen in het zonnetje zetten. Die prijs is inmiddels de op een na meest begeerde prijs in de recruitment wereld (na de magneten), het event kent ook al jaren hoge waardering. Zo gaf vorig jaar 100% aan iets geleerd te hebben en werd het geheel gewaardeerd met een gemiddelde van een 7,5 (en dat is hoog voor events).

Wat maakt het zo uniek? U zal geen spreker waarschijnlijk kennen, tenzij u er vorig jaar was want we hebben de best beoordeelde spreker van vorig jaar terug gevraagd. Het zijn sprekers uit de marketing wereld, de top van de marketing wereld die de afgelopen maanden in Boston, Chicago, Stockholm en Berlijn hebben gesproken voor een zeer kritisch marketing publiek.

Het onderzoek van Digitaal-Werven meet 550 bedrijven door op 100 elementen. Hier op Rectec en op andere media is er al veel over geschreven. Zoals op nu.nl, NRC Carriere, werf& en marketingfacts.

De vraag die nu veel opkomt is: wil ik wel een betere website? Wil ik wel meer CV’s? Het antwoord hierop is volgens mij, niet alleen meer, maar betere. Zou het niet prettig zijn als je niet van 300 naar 400 CV’s gaat, maar misschien wel minder CV’s krijgt, maar betere? Natuurlijk kan je solliciteren niet weerhouden van solliciteren als ze desperaat zijn. Drempel opwerpen irriteert de mensen die heel goed zijn het meest en die haken dus het eerste af.

Dus je moet hier heel slim mee om gaan. Nu is er veel wetenschappelijk onderzoek dat 90% tot 95% van onze besluiten onderbewust genomen worden, we rationaliseren het later. Hoe je daar op kan inspelen en hoe je kan zorgen dat je oftewel meer CV’s krijgt, maar misschien juist ook wel meer goede, dat noemen we persuasion. En daar is Bart Schutz, de spreker op Digitaal-Werven, de Nederlandse expert in.

Kom dus ook volgende week woensdag, 9 oktober, naar Utrecht en luister naar zijn verhaal en dat van MoneYou, die komen vertellen hoe je de route aflegt om je conversie te optimaliseren als afdeling.

Schrijf je hier in of lees nog wat meer over het event.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


140 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën