Digitaal-Werven onderzoekt al 7 jaar hoe het staat met de digitale sollicitatie-ervaring in Nederland. Dit doen we door te kijken naar de corporate recruitmentsites van, dit jaar, 550 grotere en/of bekendere organisaties. Deze worden op honderd elementen verdeeld over 15 categorieën beoordeeld.

Deze elementen variëren van het ontwerp van de site en het gebruikersgemak tot de beschikbare informatie en de manier waarop je moet solliciteren. Ook wordt gekeken naar hoe er wordt gereageerd, of er wordt gereageerd op Facebook en Twitter en of de websites mobiel toegankelijk zijn.

Dit jaar heeft Digitaal-Werven negen genomineerden. Dit zijn dus de negen meest complete sollicitatie-ervaringen van Nederland. Dat wil niet zeggen dat alles perfect is aan de websites. Ze bieden de meest complete totaal-ervaring. Naast de geboden informatie op de website en de manier waarop deze toegankelijk is, wordt dus ook gekeken naar de reactiesnelheid, de inhoud van de reactie en de manier waarop men op social media reageert.

Alle negen zijn dus websites die in ieder geval een hoop dingen goed doen. Dat wil niet zeggen dat u ze allemaal zal kunnen waarderen of wat deze organisatie gedaan heeft ook bij uw organisatie past. Ze kunnen wel ter inspiratie dienen. Misschien hun site, misschien ook hun facebook pagna of twitter strategie.

De negen genomineerden zijn, in alfabetische volgorde:

De winnaar zal bekend gemaakt worden op 9 oktober tijdens het Digitaal-Werven event in Utrecht.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


2.100 views | Reageer (2 reacties)
  • Laura

    De link van Ziggo klopt niet helemaal..

  • een http:// vergeten, sorry, nu wel


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën