Logo_ICOON_Digitaal_Werven def13082012_WITWat kan recruitment van marketing leren? Veel in mijn optiek, hoewel je ook niet alles letterlijk 1 op 1 moet kopiëren.

Wat recruitment van marketing kan leren is daarom het thema van Digitaal-Werven 2013. Vorig jaar gaven 100% van de bezoekers iets geleerd te hebben op Digitaal-Werven, mede vanwege deze insteek. Dit jaar hebben we de opzet van het event iets aangepast, zodat het toegankelijker is voor meer mensen. Er is namelijk een dagprogramma, maar ook een separaat middagprogramma. In de middag hebben we een case (MoneYou) die komt vertellen hoe zij hun marketing hebben inricht en wat ze allemaal doen en een spreker (Bart Schutz) over de nieuwste persuasion technieken. Iets dat nog weinig bekend is in de wereld van recruitment, maar waar oh zo veel waarde te halen is.

Programma

Het ochtendprogramma kent vier ronde tafels. Hier kunnen vakgenoten en experts met elkaar in discussie. Het onderwerp sourcing en search wordt voorgezeten door TextKernel. Het onderwerp Big Data: geo targeting en geo tracking wordt voorgezeten door Academic Transfer. Het onderwerp Analytics wordt voorgezeten door PeopleXS en het onderwerp De toegevoegde waarde van creatie in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment wordt voorgezeten door Rhinofly.

Het middagprogramma heeft een meer traditionele opzet met lezingen. Heel expliciet is er gekomen voor lezingen die nog nooit op recruitment en arbeidsmarktcommunicatie events gegeven zijn. MoneYou is een online dochter van ABN AMRO en staat bekend als een van de koplopers als het gaat om digitale dienstverlening, online marketing en conversie optimalisatie. Zij komen presenteren wat ze doen en hoe ze dat doen. Daarnaast is de topspreker van vorig jaar, Bart Schutz, van Online Dialogue bereid om nog een stapje verder te gaan dan vorig jaar. Hij zal zijn Wheel of Persuasion komen presenteren, heel veel technieken om in te spelen op het onderbewuste gedrag van mensen. Hoe krijg je top kandidaten zo ver om ook echt te solliciteren? Een groot deel van het antwoord op deze vraag ligt niet in het rationele, maar in het onderbewuste gedrag van mensen.

Daarnaast is de conversie clinic, inmiddels al drie jaar een vast en zeer gewaardeerd onderdeel, natuurlijk weer opgenomen in het programma en uiteraard zal de winnaar van de Digitaal-Werven Award bekend gemaakt worden.

Inschrijven

Het hele programma lees je hier. Deelname kost 395 euro voor de hele dag, 295 euro voor alleen de middag en tot en met 31 augustus krijg je 50 euro vroegboekkorting. Inschrijven kan je hier.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


206 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën