Normaal hebben we op woensdag 1 werken bij site review, maar vandaag kwam ik via Twitter (dank Rene & Sari) op een site van het Amerikaanse Olark. Die hebben een super eenvoudige, maar erg coole site.

Schermafbeelding 2013-03-06 om 14.51.21Je moet eerst vier checkboxen aanvinken (ik ben verdomd goed in wat ik doe, ik wil aan iets werken dat echt gebruikt wordt, ik wil met klanten praten en ik wil hard werken en nog meer lol hebben). Pas als je dat doet komt de rest van de site tevoorschijn.

Die is verder niet zo heel erg diepgaand, hoewel ik moet zeggen dat ze wel heel efficient zijn in het neerzetten van de cultuur.

Schermafbeelding 2013-03-06 om 14.56.42

Vervolgens helaas geen vacatures en… en dat is wel een afknapper, ook geen mogelijkheid je interesse kenbaar te maken. In de snelle en zeer competitieve wereld van sollicon valley zou ik geen kans onbenut laten om eventueel talent aan te trekken, ook al zoek je het nu niet.

Maar verder wel erg cool gedaan. Ik vraag me af waarom geen reclamebureau in Nederland zoiets ooit voor zichzelf gemaakt heeft. Het past denk ik juist bij de bureaus en geeft ze een kans om zich te onderscheiden, zonder dat je er meteen een mega site voor moet optuigen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


594 views | Reageer (1 reacties)