In het kader van de (corporate) recruitmentsite reviews zijn we bezig te kijken naar de bureaus die veel van deze sites maken. Vandaag Rhinofly, de partij die de eerste winnaar van Digitaal-Werven heeft gemaakt (Reed Business destijds) en waarvan de directeur tevens zitting heeft in de jury van Digitaal-Werven. Ook Rhinofly heeft zijn eigen werkenbijrhinofly.nl niet geregistreerd, ze zouden toch beter moeten weten.

Schermafbeelding 2013-02-09 om 18.10.13

 

De site zelf, niet mijn favoriete ontwerp. Alles onder elkaar en de navigatie gaat dus naar benden. Ik ben er nooit zo’n fan van.

Ook is de site erg beperkt qua content. Een overzicht van de klanten, een paar cases, wat leuke woorden, een video, maar that’s it.

Cases

De cases wil ik er wel even speciaal uitlichten, want die zijn wel heel erg mooi gedaan. Niet een algemeen klein case beschrijvinkje, maar gewoon een paar pagina’s over de case. De doelen, de gebruikte technieken, wat visuals. Erg mooi gedaan en ook erg belangrijk bij het aantrekken van personeel. Het soort mensen dat Rhinofly zoekt vindt dit ongelofelijk belangrijk.

Of dat het goed maakt dat er bijvoorbeeld, in tegenstelling tot bij ARA en Maximum, geen team genoemd wordt? Nee, dat is duidelijk iets waar men wat mij betreft de plank mis slaat.

Vacature

Rhinofly heeft een vacature open en die komt direct in zicht bij het ‘over ons’. Dat is mooi en slim gedaan, hoewel ik niet weet of het genoeg is. Het is in ieder geval een redelijk duidelijke call to action die erbij staat.

Schermafbeelding 2013-02-09 om 18.16.40De vacature zelf is voor de afwisseling een keer niet alleen tekst. In het midden staan een paar foto’s van mensen met wat quotes. Dat is nu nog eens een leuke, waardevolle toevoeging een een vacature.

Wel ontbreekt volledig het ‘wij bieden’ stuk. Er staat een behoorlijk lange wensen lijst, maar wat je krijgt is erg vaag.

Ook is er rondom de vacature geen call to action. Wel buttons om te delen op social media, maar niet om te solliciteren. Dat is een link in de tekst. Een gemiste kans, want je mag van Rhinofly toch verwachten dat je er met b.v. een Linkedin profiel kan solliciteren. Waarom ze die dan niet gewoon inlezen en in een mail zetten is me een raadsel.

Conclusie

Ook Rhinofly biedt een hele matige sollicitatie-ervaring. Wel hebben ze een leuk iets in de vacature zelf zitten, met de foto’s en de quotes. Daar zouden meer partijen inspiratie aan kunnen ontleden.

Wil je meer inspiratie opdoen voor uw recruitmentsite? Download dan nu de gratis whitepaper: 10 recruitmentsites om iets van te leren.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


463 views | Reageer (2 reacties)
  • Leuk dat je Rhinofly onder de loep neemt Bas! Het is geen hardcore wervingsplatform en mist daarom logischerwijs enkele features die je noemt in je artikel. We nemen je punten mee in een interne review wanneer onze site aan een update toe is 🙂

  • Pingback: Vacatureteksten: net even anders en leuk! | RecTec()


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën