Maximum zoekt geen mensen

Door Bas van de Haterd op 20-02-2013 07:45.

In het kader van de evaluatie van (corporate) recruitmentsites kijken we naar de bureaus die de meeste van deze websites bouwen of bedenken. Vandaag Maximum, maker van o.a. tweevoudig Digitaal-Werven winnaar WerkenbijDeloitte. Ze zouden dus moeten weten hoe het moet, eens kijken of ze het ook voor hun eigen site toepassen. De site zelf is voor mij veel te druk. Hoewel ik het idee van heel veel informatie bieden, cases delen en zo erg waardeer is het design er een waar ik van in verwarring raak. Een site behoort in mijn optiek een bepaald doel te dienen en dus mensen (onbewust) richting dat doel te sturen. Maximum heeft geen duidelijke call to action en daar ben ik nooit zo gelukkig mee. Ook Maximum heeft www.werkenbijmaximum.nl niet geregistreerd.

Schermafbeelding 2013-02-09 om 17.46.26

 

Schermafbeelding 2013-02-09 om 17.50.41Het is duidelijk dat Maximum een bepaalde ‘visie’ heeft, of in ieder geval bepaalde dingen niet zo vervelend vind als ik dat vind. De enorme drukte op de homepage vind ik dus irritant, en dat is vanuit de jury van Digitaal-Werven (waar ik overigens geen zitting in heb voor de goede orde) ook twee jaar lang de kritiek op winnaar Deloitte is geweest.

Ook de extreme menu’s van Deloitte werden door de jury altijd als ‘vreemd’ en ‘negatief’ aangemerkt en ook dat past Maximum op hun eigen site toe. Daarin zijn ze dus in ieder geval consequent.

Medewerkers

De medewerkers staan, net als bij ARA, in een apart segment. Net als bij ARA ook zonder meer dan een naam erbij en dus zou het voor pot. werknemers lastig zoeken zijn. De geboden informatie is ook niet heel riant, geen Linkedin profielen, twitter accounts of iets in die trend.

Vacatures

Dan op zoek naar de vacatures, het werken bij maximum deel. Maar dat is gewoon niet te vinden. Nergens staat er iets op de site over het werken bij Maximum. Men zoekt blijkbaar geen mensen, nu niet en in de toekomst niet. Geen talent pool opbouwen als je geen vacactures hebt, geen mogelijkheid voor open sollicitaties, niets. Ik heb nog op verschillende termen gezocht via de open zoek functie (solliciteren, vacature, werk), maar helaas niets.

Conclusie

Voor een organisatie die altijd roept dat je altijd bezig moet zijn met je werkgeversmerk. Dat employer branding iets is dat continue moet gebeuren. Dat je als organisatie niet moet stoppen met communiceren en werven als je tijdelijk even niemand zoekt is het niet hebben van een eigen wervingspagina toch wel erg bijzonder.

Inspiratie opdoen van de goede recruitmentsites van ons land? Download dan nu de gratis whitepaper: 10 recruitmentsites om iets van te leren.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


259 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën