Vorige week schreef ik de blog: hoe maak je een goede recruitmentsite? Hier gaf ik een aantal tips en een stappenplan hoe je er toe kan komen.

De vraag die ik heel, heel vaak krijg, is wat ik nu een goede recruitmentsite vind. Natuurlijk heb ik daar ooit Digitaal-Werven voor in het leven geroepen. Daarmee bepalen we (ik de nominaties, de jury de winnaar) de beste sollicitatie-ervaring, en daar gaat een recruitmentsite natuurlijk om.

Er is echter meer, daarom heb ik een whitepaper geschreven: 10 recruitmentsites om iets van te leren. Want daar waar Enexis de beste sollicitatie-ervaring van dit moment heeft in mijn optiek, zijn er ook veel sites die ook hele bijzondere dingen doen. Veel organisaties hebben heel veel focus op een deel, waardoor de totaalervaring wegvalt.

Een van de stappen die ik altijd aanbeveel bij het maken van recruitmentsites, waar ik dan als projectleider of adviseur bij betrokken ben, is het opstellen van een overzicht van zaken die je graag ook in je site wilt hebben. Gewoon even rondkijken: wie doet wat goed? Daar heb ik dus ook die whitepaper op gebaseerd.

Dus de vraag: wat is een goede recruitmensite? Of eigenlijk: wat vind ik een goede site? Is lastig te beantwoorden. Veel sites hebben iets moois. Ik heb natuurlijk mijn favorieten, dus die geef ik dan hieronder.

Zo vind ik de manier waarop Coolblue de cultuur weergeeft en een inkijkje in de werkzaamheden geeft heel mooi.

Ik ben altijd erg onder de indruk van mijn oud opdrachtgever Sogyo, omdat het bedrijf zo puur is en bij zichzelf is gebleven en dat, in mijn optiek (maar ik ben dus bevooroordeeld) ook weet over te brengen.

Calco, ook een oud opdrachtgever, vind ik dat we ook hele mooie dingen hebben gedaan. Met name het inzichtelijk maken van alle vooropleidingen die men daar heeft (die spelen namelijk geen rol, wat heel uniek is) ben ik nog steeds blij mee. Tevens de analytische test test, waar je kan testen of je door de test zou komen (en de manier waarop we dat met minimaal budget hebben gedaan) ben ik nog steeds blij mee.

Natuurlijk vind ik Enexis een prachtige site. Deloitte doet ook heel veel goed, hoewel ik er persoonlijk niet warm van wordt (maar dat wordt ik ook niet van de organisatie op zich, dus dat komt dan wel weer overeen met de werkelijkheid). Klap heeft nog steeds voor de kleine bedrijven een schitterende site en ik hoop binnenkort weer een hele eenvoudige, laagdrempelige, maar wel mooie site op te leveren.

Dus wat is een goede recruitmentsite? Meningen verschillen daarover en dat is maar goed ook. Immers moet een recruitmentsite mensen aantrekken die bij het bedrijf passen en ik vind het dus ook erg mooi dat een partij als Coolblue me zo aanspreekt, aangezien ik best bij Coolblue zou willen werken, ik heb er in een ver verleden nog ooit gesolliciteerd zelfs. Ik denk dat je moet kijken wat belangrijk is voor jouw doelgroep.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


587 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën