In het kader van de bijzondere verhalen die ik in klantgesprekken heb gevoerd vandaag de grote corporate en de rol waarin recruitment zich daar liet duwen.

Naar aanleiding van Digitaal-Werven werd ik gevraagd een keer langs te komen om te kijken of ik iets voor hun website kon betekenen. Het gesprek dat zich ontvouwde is er ook een die ik de moeite waard vind om te delen.

Wat zou jij verbeteren aan onze recruitmentsite?
Hebben we het over verbeteren of over een hele nieuwe bouwen?
Nou, deze is net twee maanden live
You’ve got to be kidding me
Hoezo? Hij scoort toch een voldoende in Digitaal-Werven?
Ja, een voldoende, een zesje. Is dat ook het personeel dat jullie hier hebben?
Nee, bij ons werken enkel 9’s en 10’en.
Nou dan, moet je wervingssite ook niet die ambitie hebben? Kwaliteit reageert goed op kwaliteit. Maar als ik dan zo vrij mag zijn, leg me eens uit hoe je een nieuwe site op dit niveau hebt laten komen? Zo moeilijk is het toch niet hem beter te maken?
Nou, ik was er niet bij betrokken.
Huh, je bent het hoofd recruitment.
Ja, maar ik hoorde pas een maand voordat hij live zou komen dat er een nieuwe site was.
Huh? wil je me zeggen dat recruitment niet betrokken is geweest bij de nieuwe recruitmentsite?
Ja.
Oh.

(ik vroeg me op dat punt af hoe serieus dit hoofd recruitment zichzelf nog nam, aangezien het management dat duidelijk niet deed. Gelukkig had deze persoon na enkele maanden dezelfde conclusie getrokken)

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


181 views | Reageer (1 reacties)
  • Marcel Rietveld

    Dat is inderdaad heel bijzonder! Het lijkt mij toch dat het Hoofd Recruitment hier leading in hoort te zijn…


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn