Ja, het is er echt. Een prijs voor de prijzen in recruitment. Intelligence Group heeft onderzoek gedaan naar de meest bekend en meest gewilde prijzen onder recruiters en AMC’ers en wat blijkt? De Magneet van de SJP  is de meest gewilde prijs, de Beste Digitale Sollicitatie-Ervaring van Digitaal-Werven komt daarna.

Pas daarna komen de SAN awards, de gouden cursor, het Intermediair imago onderzoek en de beste werkgevers van Effectory. Opvallende afwezigen zijn de SPIN awards en Great Place to Work in de lijst, maar dat terzijde.

Dat de Magneten het meest gewild zijn is niet onlogisch, ze bestaan ook zeer lang. Opvallend voor mij zijn de lage plaatsen van het Intermediair onderzoek en het Effectory onderzoek. Ook bijzonder gelukkig ben ik uiteraard met de plek van Digitaal-Werven.

Digitaal-Werven

Toen we zes jaar geleden met Digitaal-Werven begonnen was dat om een tegenhanger te maken voor de gouden cursor. Nadat ING (tot verbazing van een aantal mensen die er werkte zelfs) was uitgeroepen tot winnaar, is Digitaal-Werven opgericht. Het doel is altijd geweest een heel goed onderzoek neer te zetten en een begerenswaardige prijs te worden. Dit eenvoudigweg omdat een goede ervaring in het zonnetje zetten mogelijk tot volgers zou leiden van die ervaring. Wat solliciterend Nederland ten goede zou komen.

Vandaag is dus bekend gemaakt dat de prijs begerenswaardig is. De nummer 2 van Nederland in de markt voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Voor de Gouden Cursor, die een veel hogere bekendheid heeft. Logisch, aangezien IG dit onderzoek doet, die prijs heeft uitgevonden en in Werf-En, dat dit onderzoek publiceert, ook jaarlijks veel aandacht aan dat event wordt besteed en Digitaal-Werven meestal met een nieuwfeitje afgedaan wordt.

Hoe dan ook, ik ben trots op de prestatie van Digitaal-Werven. Morgen rijkt de jury dus de op een na meest begeerde award uit.

En begrijpelijkerwijs heb ik dit keer helemaal geen kritiek op de onderzoeksmethodiek en beperkte steekproef van het IG onderzoek…

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


137 views | Reageer (3 reacties)
  • Wim

    Wij van WC Eend adviseren WC Eend !! Goed gedaan Bas, op naar de nummer 1 positie!!

  • Nou, Magneten zijn niet van AMC Academie, dus valt mee hoor 🙂 Bestaan ook al velen jaren langer, dus daar vind ik het niet erg van te verliezen (hoewel ik de kwaliteit al jaren betwist, maar ik ben dan ook meer van het resultaat in plaats van de ‘mooie plaatjes’.

  • Pingback: Meer of betere kandidaten werven via je website? | RecTec()


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën