Het thema van Digitaal-Werven was vorig jaar: wat recruitment kan leren van marketing, waarbij we met name hebben gekeken naar klantenservice via social media en webcare. Vanwege het grote enthousiasme over deze insteek hebben we hier in 2012 een vervolg aan gegeven. Wat Recruitment kan leren van Marketing en E-Commerce. Dit jaar is het doel om de kennis en ervaring die opgedaan is in de marketing op het gebied van conversie, verleiden (persuasion) en testen toe te passen op het recruitment vakgebied.

Om dit alles vorm te geven is de samenwerking gezocht met een van de meest vooraanstaande bureaus op dit gebied: Online Dialogue. De bezoekers van vorig jaar waardeerde de sessie die dit bureau in 2011 deed (de conversie clinic) met een 8,2 gemiddeld, waarbij geen cijfer onder de 6 was en enkele 10’en. Online Dialogue was ook dit jaar weer het bureau met de meeste prijzen op de internationale AB test awards, voor bijvoorbeeld een bedrijf als Dell (dat al hun testen zelf doet).

Omdat Online Dialogue als geen ander weet hoe je websites moet optimaliseren voor het juiste resultaat en dit toepast bij klanten als de Rabobank, Alliander, Moneyou, Staatsloterij, Bankgiroloterij, KRAS stervakanties en TUI reizen (om er maar enkele te noemen) is het programma dit jaar geheel in samenwerking met hen opgesteld. We gaan het hebben over testen van verbeteringen aan de site, met voorbeelden en dit vervolgens zelf toepassen op je eigen website. We gaan het hebben over verleidingstactieken (persuation) en hoe je deze kan testen. En tot slot is er natuurlijk nog het onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring.

Dit alles vindt plaats op 2 oktober in Utrecht. Tot 2 september kunt u gebruik maken van de vroegboekkorting van 50 euro en betaald u slechts 299 euro voor deze hele dag. Inschrijven kan op de website van Digitaal-Werven. 

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


214 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën