Het onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring is weer begonnen: Digitaal-Werven. Een van de onderdelen waar ik persoonlijk me altijd het meest in interesseer zijn de ‘opvallende zaken’, die ook altijd in mijn presentatie op het event verwerkt worden. Opvallend goed en opvallend slecht, maar de zaken waar de enquêtrices van zeggen: WOW.

Op dit blog zullen we de komende tijd een aantal van deze zaken langs laten komen. Niet de ‘verkeerde naam in de aanhef’, die zit er elk jaar wel weer bij (ja, ook dit jaar, terwijl we pas 10 reacties terug hebben gehad of zo). Nee, de bijzondere zaken op de sites zelf. Vandaag twee opvallende zaken van een en dezelfde site.

De eerste was wel grappig. Ik had hem zelf natuurlijk nooit gezien, aangezien mijn spelling net zo dramatisch is, maar de enquêtrice die deze site bekeek moest er wel erg om lachen (vooral gezien de vierde functie eis)

Of zou dit een mogelijke sollicitatie-test zijn? Haal meteen de spelfout uit onze vacature als je ons mailt?

Onder deze vacature stond echter toch wel een van de meest opvallende zaken die ik verwacht dit jaar tegen te komen. Immers, na 5 jaar Digitaal-Werven heb ik denk ik redelijk alles gezien, maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen.

De komende weken/maanden zal ik vaker dingen hier melden die we tegen komen in aanloop naar Digitaal-Werven. Uiteraard kan je je site nog altijd aanmelden, hij gaat dan gratis mee met het onderzoek.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.411 views | Reageer (4 reacties)