Het onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring is weer begonnen: Digitaal-Werven. Een van de onderdelen waar ik persoonlijk me altijd het meest in interesseer zijn de ‘opvallende zaken’, die ook altijd in mijn presentatie op het event verwerkt worden. Opvallend goed en opvallend slecht, maar de zaken waar de enquêtrices van zeggen: WOW.

Op dit blog zullen we de komende tijd een aantal van deze zaken langs laten komen. Niet de ‘verkeerde naam in de aanhef’, die zit er elk jaar wel weer bij (ja, ook dit jaar, terwijl we pas 10 reacties terug hebben gehad of zo). Nee, de bijzondere zaken op de sites zelf. Vandaag twee opvallende zaken van een en dezelfde site.

De eerste was wel grappig. Ik had hem zelf natuurlijk nooit gezien, aangezien mijn spelling net zo dramatisch is, maar de enquêtrice die deze site bekeek moest er wel erg om lachen (vooral gezien de vierde functie eis)

Of zou dit een mogelijke sollicitatie-test zijn? Haal meteen de spelfout uit onze vacature als je ons mailt?

Onder deze vacature stond echter toch wel een van de meest opvallende zaken die ik verwacht dit jaar tegen te komen. Immers, na 5 jaar Digitaal-Werven heb ik denk ik redelijk alles gezien, maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen.

De komende weken/maanden zal ik vaker dingen hier melden die we tegen komen in aanloop naar Digitaal-Werven. Uiteraard kan je je site nog altijd aanmelden, hij gaat dan gratis mee met het onderzoek.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


1.340 views | Reageer (4 reacties)
  • Nicol Tadema – de Voor

    Herkenbaar… spel- en tikfouten die honderden keren over internet worden verspreid via verticals werkt niet erg bevorderlijk voor je (employer-)brand. Daarbij is de verwijzing: ‘svp niet reageren via onderstaande button’ meer dan uniek te noemen 😉 Minder uniek is trouwens het ontbreken of moeilijk vindbaar zijn van een sollicitatiebutton. Dit kom ik helaas nog met regelmaat tegen.

  • klopt. hoewel ik persoonlijk niet zoveel geef om spelvouten zijn er mensen die zich er wel aan storen. wel grappig was deze combinatie.

    die button klopt ook, dat niet vindbaar zijn. Is tegenwoordig ook beoordelingscriterium bij digitaal-werven. Dit was ik echter nog nooit zo tegen gekomen.

  • Pingback: Social media reacties op sollicitanten: zo kan het ook | RecTec()

  • Pingback: Domme recruitmentsite blunders | RecTec()


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën