Vandaag kwam ik deze briljante vacature tegen. Weergegeven als een infographic, wat op zich al heel prettig leest, maar vooral ook hele belangrijke informatie goed weergegeven. Alles dat normaal dodelijk saai, droog, als tekst ergens te lezen is, is nu ineens leuk, nuttig en prettig leesbaar.

 

Informatie over het bedrijf, over de werkzaamheden, de kennis en vaardigheden, allemaal op een leuke en speelse manier gepresenteerd.

Men is eerlijk over de werkzaamheden zo lijkt het, bijna de helft van de tijd gaat op aan het toevoegen van producten in de webshop. Men is helder over de competenties, de tag clous geeft dus goed aan welke verhoudingen men wenst, wat is het belangrijkste.

Een stukje historie met op het eind een leuke grap erbij (de extreme omzetstijging na je aanname) is ook mooi.

Sollicitatie-procedure

Mooi is ook de sollicitatie-procedure. Geen brief, gewoon een case. Laat maar zien hoe je het zou aanpakken, veel beter dan: geef maar aan hoe goed je bent in brieven schrijven. Super.

Verbetersuggesties

Natuurlijk zie ik ook altijd nog verbeterpunten, of eigenlijk een groot verbeterpunt. Er is niets vermeld over wat de organisatie biedt. Niets over salaris, opleidingsmogelijkheden, gewoon in het algemeen waarom je er zou moeten willen werken naast de baan zelf.

Kleinigheidje, natuurlijk, zeker bij zo’n mooie vacature, maar het hoort er in mijn optiek wel bij. Verder gewoon briljant gedaan, perfect idee, goed uitgevoerd. Inspiratie voor velen hoop ik (hier nogmaals de link naar de hele vacature)

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


3.292 views | Reageer (10 reacties)
  • inderdaad heel mooi qua vorm! goede aansluiting op de doelgroep lijkt mij

  • Chris Stapper

    Zeker een mooie vacature!

    Salaris had er mooi bijgekunt, bijvoorbeeld drie geldzakjes voor 3.000$ L(

  • Joris Benneheij

    Bedankt! Was ook erg leuk om te bedenken en te maken, met goede hulp van rickbrauwers? En het goede nieuws is: al 2 super kandidaten aangenomen en wellicht nog een derde! Hele leuke en creatieve sollicitaties, en vooral ook goed.

  • In het kader van andere vacatures kwam ik ook deze tegen: http://www.karenromme.nl/de-spreker/vacatures/

    Niet zo bijzonder als de bovenstaande, niet zo grafisch, maar tekstueel heel anders dan anderen. Aangezien ik Karen goed ken kan ik met 100% zekerheid zeggen: volledig authentiek. 

    Ze heeft hem geschreven zoals ze met mensen praat, wat dus inhoud dat als deze tekst je niet aanspreekt je niet bij haar past. 

    Ook geeft ze duidelijk aan dat er nog veel vrij invulbaar is in de functie. Of de functie-eisen juridisch gezien mogen (niet roken, in Tilburg wonen) weet ik niet, maar ze is in ieder geval eerlijk waarop ze selecteert. 

  • Timon Rammeloo

    Inderdaad mooie vacature! Waar ik mij dan weer groen en geel aan erger is het taalgebruik van de meeste Nederlanders. In deze vacature, het woordje ‘me’. Dat is spreektaal en wordt doorgaans bijzonder weinig in teksten gebruikt. Voor de rest zou ik bijna zelf solliciteren, zij het dat het niet mijn vakgebied is 😉

  • Ha Bas, leuk dat je hier naar mijn vacature verwijst. Zelf denk ik dat door de groei van het aantal kleine en solo-ondernemers er steeds vaker vacatures als de mijne komen voor ondersteunende parttime banen/klussen. 
    Ik ben geen recruiter oid en vroeg me af wat er in een vacaturetekst hoort te staan. Had eigenlijk geen idee en bedacht me toen gewoon maar op te schrijven wat in me opkwam en wat ik belangrijk vind. Nadat ik de vacature deelde met mijn twittervolgers kreeg ik tientallen reacties dat men de vacaturetekst zo eerlijk, helder, puur, authentiek, verfrissend en ga zo nog maar even door vond. Daarnaast kreeg ik veel reacties van andere kleine ondernemers dat ze erg benieuwd zijn naar de reacties omdat ze zelf ook wel zo’n functie zouden willen creëren. Toen besefte ik me pas dat ik blijkbaar een onorthodoxe vacature en tekst heb geschreven en de eerste reacties zijn ook lekker informeel en enorm enthousiast. Dus het lijkt erop dat je gelijk hebt en mijn toon inderdaad mensen aanspreekt die wellicht beter bij mij passen dan anderen.
    En even voor Timon: er stond gewoon ‘mij’ in de tekst, maar ik vond dat al die ‘mij-tjes’ zo de nadruk op mij legden terwijl het juist om die toekomstige assistent gaat. Daarom had ik er een aantal wat afgezwakt door er ‘me’ van te maken, maar speciaal voor jou heb ik ze maar weer terug veranderd. Een auteur hoort immers correcte taal te gebruiken. 

  • Joris Benneheij

    Ik weet niet of deze bij j

  • Ik weet niet of jullie al op de hoogte waren van http://resumup.com/. Hier werd ik door een collega online marketeer op gewezen. Een gave tool waarmee je zowel vacatures als je cv als infographic kan maken. Voor CV werkt het erg mooi. Koppel je linked in profiel en de data wordt weergegeven.

  • Petra Klerken

    Een wat meer uitgewerkte (en daardoor nog leukere) versie is hier te vinden, misschien wel het voorbeeld voor deze vacature?! http://kiteconsultants.eu/recruitographic

  • Kor de Boer

    Ziet er goed uit. werving moet anders dus welkome toevoeging. mis de video 


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën