In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Bonus tip: Live is het begin, niet het eind

Een bonus tip. Live gang is pas het begin, niet het eind van het project. Als een site live gaat begint het enkele weken/maanden met bugs verwijderen en kleine aanpassingen. Dat is bekend, daar houden de meeste partijen inmiddels rekening mee. Echter… als die bugs eruit zijn begint het pas echt.

Een website is een continue proces. Een goede site past zich regelmatig aan. De site past zich aan aan nieuwe ontwikkelingen (solliciteren met Linkedin bijvoorbeeld), maar ook aan nieuwe kennis. Een site is vaak bedacht door verschillende mensen, experts in hun vakgebied. Dat is echter niet meer dan een mooie basis!

Uit elk A/B test onderzoek blijkt dat als je experts laat kiezen tussen twee varianten met de vraag: welke leverde het meest op en je zet deze naast een groep apen die dartpijltjes gooien… winnen de apen.

De enige manier om echt te weten hoe mensen zich gedragen op je site is door het te testen. Door hypothesen op te zetten en verschillende website varianten naast elkaar te leggen en door te meten welke het meeste effect heeft. In samenwerking met Online Dialogue, de experts op dit gebied die zich met name richten op E-Commerce sites, is dit iets waar ik organisaties graag in bij sta. Het begint namelijk pas bij live gang van de site.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


256 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën