In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Tip 7: personaliseer

Het is oh zo eenvoudig. Zet een foto van je recruiter(s) op je recruitmentsite. Laat zien met wie je in gesprek gaat, ook een digitale dialoog is een dialoog, je wilt weten wie je tegenover je hebt, ook als je mailt. Slechts 18% van de onderzochte organisaties doet dit.

Wil je nog een stapje verder gaat in het personaliseren?

Doe wat Bol.com doet en zet de medewerkers met wie je op de afdeling komt erbij. Doe wat Klap doet en zet er een foto van je toekomstig manager bij. Doe wat Coolblue doet en zet er zelfs een video en wat foto’s van de functie, de afdeling en je collega’s bij.

 

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


328 views | Reageer (0 reacties)