In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Tip 7: personaliseer

Het is oh zo eenvoudig. Zet een foto van je recruiter(s) op je recruitmentsite. Laat zien met wie je in gesprek gaat, ook een digitale dialoog is een dialoog, je wilt weten wie je tegenover je hebt, ook als je mailt. Slechts 18% van de onderzochte organisaties doet dit.

Wil je nog een stapje verder gaat in het personaliseren?

Doe wat Bol.com doet en zet de medewerkers met wie je op de afdeling komt erbij. Doe wat Klap doet en zet er een foto van je toekomstig manager bij. Doe wat Coolblue doet en zet er zelfs een video en wat foto’s van de functie, de afdeling en je collega’s bij.

 

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


294 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën