In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Tip 6: laat je medewerkers aan het woord

Zoveel als hier in het verleden al over gesproken is, zo weinig dat dit nog gebeurt. Nog niet de helft van alle organisaties heeft zelfs maar een quote van een medewerker op de website staan. Slechts 43% laat medewerkers aan het woord.

14% biedt deze testimonials aan in video, waarbij we het niet hebben over de kwaliteit van sommige video’s. Als je iets met video gaat doen, laat je dan b.v. inspireren door werkenbijklap.nl (de eervolle vermelding van Digitaal-Werven 2011). Niet professioneel gemaakt, maar juist daardoor wel heel erg gaaf. Zoals de jury zei: een heel eigentijds do-it-yourself punk rock mentaliteit uitstraling. Kostentechnisch heel betaalbaar, maar wel heel goed.

Of laat je inspireren door Reed Business. De eerste winnaar van de Digitaal-Weven award inmiddels 5 jaar geleden. Dit had men toen ook al, maar het is nog bijna niet gekopieerd. De video’s zijn geïndexeerd op onderwerp, je kan per onderwerp kiezen welke persoon je wilt spreken en de video begint ook op dat onderwerp. Kostentechnisch stukje duurder, maar briljant.

 

14% heeft een corporate blog op de site waarbij je echt een kijkje geeft in het reilen en zeilen van het bedrijf.

 

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


276 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën