In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Tip 5: de reactiemogelijkheid

Misschien wel de meest eenvoudige tip, meest basale, maar oh zo belangrijke. Zorg dat bij je vacature een reactiemogelijkheid is.

Huh?!? vragen veel mensen zich nu af. Maar bij 17% van de onderzochte sites konden we geen mogelijkheid bij de vacature vinden om er direct op te solliciteren. Geen klikbare e-mail link of ‘solliciteer’ knop.

Zorg ook dat deze knop altijd in beeld is of tenminste zowel boven als onder de vacature staat. Zorg dat de knop duidelijk en helder is. In 4% van de gevallen moest de enquêteur heel goed zoeken voordat deze de knop gevonden had.

Reageren op een vacature is het meest basale, zorg dat dit goed werkt, duidelijk in beeld is, helder is hoe het moet.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


303 views | Reageer (1 reacties)