In het kader van de serie: 10 tips voor betere wervingssites, vandaag de tweede tip. Dit zijn hele universele tips op basis van het Digitaal-Werven onderzoek. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toepassing en uitvoering, waar we vanuit Digitaal-Werven graag bij helpen.

Tip 2: de alert service

Slechts 34% van de onderzochte organisaties biedt een alert service aan. slechts 7% geeft de kandidaat een optie tussen RSS of E-mail als ontvangst vorm, de rest kiest voor de kandidaat.

Heel vreemd is dat 2/3 van de onderzochte bedrijven geen interesse heeft om potentieel ge├»nteresseerde kandidaten vast te houden. Er komt iemand op je site, die heeft mogelijk interesse om voor je te werken, je hebt nu nog even geen functie en dus… laat je hem gaan.

Het beste is, zeker wanneer je een groter vacaturevolume hebt, om de mogelijkheid te bieden een zoekopdracht om te zetten in een alert service. Een goede twee optie, zeker wanneer je iets minder vacatures biedt, is een alert serivce per functiegebied.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


376 views | Reageer (1 reacties)