Eén van de vragen die ik n.a.v. het Digitaal-Werven event 2011 kreeg ging ongeveer zo: ‘jullie hebben bijna 400 websites bekeken, wat valt er nu te leren’?

Natuurlijk is mijn antwoord: ‘heel veel, maar uiteindelijk gaat het er om hoe jouw individuele, specifieke organisatie het toepast.’ Of zoals Jorden Lentze, marketeer bij ABN AMRO, het recent prachtig verwoorde: best practices werken fantastisch… voor iemand anders.

Maar goed, wij Nederlanders zijn gek op rijtjes, top 10’s en nog veel meer. Dus de komende weken geef ik elke maandag en vrijdag één hele eenvoudige tip, universeel toepasbaar, om de ervaring iets te verbeteren.

Tip 1: zorg voor goede toegang

In 60% van de onderzochte websites leidde de URL www.werkenbijuwbedrijf.nl niet naar de werkenbij site van de betreffende organisatie.

Tikken veel mensen dit in? Misschien niet. Kost het enige moeite dit te doen? Het kost 25 euro registratiekosten van een domeinnaam en een mailtje naar je hosting partij.

Vergeet niet dat de 400 onderzochte bedrijven in Digitaal-Werven vooral grotere bedrijven zijn en bedrijven die hoog scoren in ‘favoriete werkgevers’ lijstjes. Deze partijen hebben dus wel enige ‘natuurlijke’ traffic.

Ook had bijna 20% een link naar het werken bij deel op de homepage ‘below the fold’. Dus niet goed in zicht. Soms kan dat niet anders, vaak is het gewoon zonde. Werken bij je bedrijf is een essentieel onderdeel je bedrijf draaiende te houden en zou dus een prominente plek op je corporate homepage moeten krijgen.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


632 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën