Digitaal-Werven staat dit jaar in het teken van de vraag: wat kan recruitment leren van marketing. Op Twitter kwam daarop vorige week o.a. de volgende tweet: heel erg veel. Daar zijn wij bij Digitaal-Werven het uiteraard mee eens, vandaar de keuze voor deze insteek. Vandaag ga ik iets dieper in op het programma van Digitaal-Werven: 25 oktober in Utrecht.

Achmea

We beginnen met een ‘normaal’ recruitment verhaal. Achmea is begin dit jaar live gegaan met de nieuwe wervingssite www.werkenbijachmea.nl. Achmea zal op Digitaal-Werven delen waarom men bepaalde keuzes heeft gemaakt en wat de effect zijn geweest op bijvoorbeeld het bezoek en het aantal sollicitanten. Men zal ingaan op het belang van de corporate recruitmentsite voor Achmea.

Online Dialogue

De keynote wordt dit jaar verzorgt door Maurice Beerthuysen, partner bij Online Dialogue. Maurice is o.a. voormalig manager internet bij Interpolis geweest en is nu als adviseur betrokken bij Alliander, Kras vakanties, de staatsloterij en VGZ/Univé.

Maurice zal zijn visie geven op hoe je een goede online organisatie inricht, o.a. gebaseerd op al zijn ervaring met het opzetten van webcare afdelingen. Dit zal hij vervolgens vertalen naar het opzetten van een online recruitment afdeling, waarbij in gegaan zal worden op de voors en tegens van elke variant.

Tevens zal aan het eind van de dag er een ‘conversion clinic’ plaatsvinden. In dit zeer populaire onderdeel van de Online Dialogue Donderdag zullen de experts van online Dialogue naar uw site kijken (als u dat wilt) en directe feedback geven vanuit hun expertise gebieden. Analyse en conversie, usability, design en social impact.

Concrete pitches

Tevens zullen drie partijen laten zien hoe ze om gaan met social media voor de werving. Voormalig winnaar Tam Tam zal inzicht geven in hoe ze als relatief klein bedrijf meer dan 2.000 fans op Facebook hebben gekregen, hoe ze een sollicitatieformulier daar hebben gemaakt zonder enige kosten en wat voor effect dit heeft.

Monsterboard zal vertellen waarom ze een carrièrecoach in zetten op social media en welke effecten dit heeft op hun bezoek. Tevens zal vanuit een klant van de Recruitr applicatie een case gepresenteerd worden over referral recruitment in een middelgrote organisatie.

Aan de slag

Met dit alles gaan alle bezoekers ook aan de slag. In twee sessies zullen eerst de informatie van Maurice aan de slag gegaan worden. De vraag is wat is voor een specifieke organisatie nu de beste organisatie structuur om met social media succesvol te zijn in recruitment. In het tweede deel wordt op basis van o.a. de pitches en met de organisatie structuur in het achterhoofd een concrete actie bedacht die men kan gaan implementeren.

Onderzoeken

Digitaal-Werven zelf is natuurlijk een onderzoek naar de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring. Dit jaar streven vijf genomineerden voor deze award. De uitreiking (met uiteraard een presentatie van de algemene inzichten uit het onderzoek) zal het slot vormen van Digitaal-Werven.

Tevens hebben we een primeur. TNS-NIPO heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van Social Media op kandidaten. Wat willen ze weten? Wat zoeken ze? Hoe heeft dit effect op hun gedrag? De resultaten van dit onderzoek zullen op Digitaal-Werven voor het eerst worden gepresenteerd.

25 oktober

In andere woorden: 25 oktober is dus een niet te missen dag. Met specifieke recruitment cases zoals het nu al gaat, met marketing informatie zoals het in andere sectoren gaat en met een heleboel onderzoek dat u kan helpen. Kom dus ook naar Digitaal-Werven 2011.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


152 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën