Zelf loop ik steeds minder rond in de recruitment en arbeidsmarktcommunicatiebranche en steeds meer in de ‘gewone’ online marketing. Hoewel je ook daar te maken hebt met ‘trage’ organisaties en voor- en achterlopers is het een verademing om te zien waar sommige partijen mee bezig zijn. Qua testen en doormeten, maar ook qua organisatie inrichting liggen enkele partijen ver voor op de online recruitment. Daarom heb ik dit jaar gekozen om het Digitaal-Werven event in het kader te zetten van: leren van andere sectoren.

Dit jaar geen internationale keynote, maar gewoon weer iemand van eigen bodem. Maurice Beerthuyzen zal zijn visie geven op hoe je als organisatie omgaat met social media en hoe je dat kan vertalen naar recruitment.

Maurice kan je een ervaringsdeskundige noemen. Hij is ouder internet manager van Interpolis en heeft meegewerkt aan het opzetten van de webcare en online media strategie bij bijvoorbeeld Alliander, de staatsloterij, VGZ/Univé en Kras stervakanties.

De dag zal in het teken staan van de vraag: welke lessen kan je nu trekken en hoe vertaal je dit naar je eigen organisatie. Belangrijk element is de inrichting van de organisatie om optimaal gebruik te maken van de nieuwe media, want daar ontbreekt het vaak nog aan.

Natuurlijk zal ook het nodige onderzoek niet ontbreken. TNS Nipo zal een nieuw onderzoek presenteren onder werkzoekende en hoe ze zeggen beïnvloed te worden door Social Media en natuurlijk de uitkomsten van Digitaal-Werven zelf.

Op 25 oktober is het zo ver, in Seats2Meet Utrecht. Inschrijven kan via de website van Digitaal-Werven.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


197 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën