Deze week lanceerde Adecco een campagne met de KNVB in de hoofdrol: www.missionknvb.nl. Adecco, al jaren partner van Oranje en de KNVB zijn beide organisaties voor wie de dialoog met (jong) talent van wezenlijk belang is.

Niets is onmogelijk, als je maar uitgaat van je eigen talent en het beste uit jezelf wilt halen. Dat is het motto van de campagne. Zo laat de KNVB mensen uitblinken in voetbal, op elk niveau, met Oranje als het hoogst haalbare. Adecco laat mensen uitblinken in werk, ook op alle denkbare niveaus. Van veelvoorkomend flexwerk (Adecco) tot specialistenwerk (Ajilon Professionals).


Iedereen maakt kans op een profdag bij de KNVB

Het idee is eenvoudig. Iedereen kan vanaf 12 september meespelen op missionknvb.nl. Je verdient punten door vragen te beantwoorden en door de missie in je eigen (social) netwerk te promoten. Hoe meer vrienden meedoen, hoe hoger de score. Er zijn elf profdagen te verdienen, die symboliseren dat zelfs het onmogelijke mogelijk is. Tijdens een profdag draai je bij de KNVB in Zeist mee in een functie die past bij het profiel dat je op missionknvb.nl achterlaat. Misschien draai je mee op de financiële administratie, dat je in de voetsporen treedt van de KNVB Persvoorlichter of meeloopt met de Teammanager Jong Oranje.

Sneeuwbaleffect

Adecco en Ajilon Professionals willen met deze campagne zoveel mogelijk verbindingen leggen tussen talenvolle mensen en reële loopbaankansen. Nu eens niet door concreet vacatures aan te bieden, maar door iedereen een kans te bieden op een werkbelevenis bij een wel heel bijzondere organisatie. Het doel van de missie is allereerst branding, het vergroten van de naamsbekendheid van onze labels en het genereren van traffic naar onze websites. Uiteraard zal Adecco hier de nodige aandacht aan besteden via verschillende media. De campagne is voor Adecco geslaagd wanneer de b2b (klanten) en b2c (kandidaten) markt dit als een echte experience gaat ervaren, de verhoogde traffic ook leidt tot meer conversie, we meer talent aan een job kunnen helpen en uit meting blijkt dat de naamsbekendheid is gestegen. De 1e voorzichtige resultaten zijn al bijzonder positief. Hoe meer vaart en massa de sneeuwbal krijgt, hoe meer talent zijn gezicht laat zien op missionknvb.nl om kans te maken op een onvergetelijke profdag. Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal, zegt het als volgt: “Pak je kans om jezelf te bewijzen. En behoor je tot de winnaars, dan mag je rekenen op een Koninklijke ervaring in Zeist!”

Deze gastblog is geschreven door Martijn van de Haterd (@Mhaterd). Martijn is Marketing Coördinator Adecco Group Nederland en mede-verantwoordelijk voor Mission KNVB.

Niet dat het relevant is, maar verder is hij een verre verwant van RecTec oprichter Bas van de Haterd.

Over de Auteur

Gastblogger Iedereen die wel een keer zijn mening of gedachten kwijt wil in een blog op RecTec, maar niet regelmatig een artikel wil schrijven, kan zijn of haar gastblog insturen. Een artikel zal gecontroleerd worden op kwaliteit (wat niet wil zeggen dat eindredacteur de mening hoeft te delen). Indien het kwalitatief en qua schrijfstijl in orde is zal het geplaatst worden onder het gastblogger account. De naam en functie van de persoon zullen altijd vermeld worden in het blog, tenzij er zeer zwaarwegende redenen zijn waarom dit niet kan.


391 views | Reageer (1 reacties)
  • De eerste resultaten, met name gericht op het proces van wat er allemaal gemeten wordt, zijn gedeeld op Frankwatching. Erg interessant: http://www.frankwatching.com/archive/2011/10/27/online-marketing-roi-praktijkcase-knvb-adecco


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën