Het leek een leuk idee, mij tenminste wel. Steeds vaker zie ik dat de wereld van online recruitment fundamenteel verandert. De eerste 10 jaar gingen met name over ‘het online krijgen’. Het decennium van de jobboards zou je het kunnen noemen. De tijden veranderen, social media is niet meer weg te denken voor de meesten en ook business modellen zie je langzaam aanpassen naar pay per click en pay per lead. Een mooi moment om terug te kijken naar de personen die het meeste invloed hadden op die eerste 10 jaar. Tenminste, dat dacht ik. Dus heb ik vanuit Digitaal-Werven mijn steun aan deze verkiezing gegeven. Blijkbaar was er geen behoefte aan.

Is men lijstjes moe? Was het de uitvoering/communicatie die te wensen over liet? Was het de partijen die erbij betrokken waren? Of heeft deze sector geen behoefte aan terugkijken? Zeker is dat de kant die de verkiezing op ging niets te maken had met het doel. Het werd een populariteitsverkiezing en dat was niet de bedoeling. Dus beter ten halve gekeerd dan ten hele gefaald.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


394 views | Reageer (2 reacties)