Het leek een leuk idee, mij tenminste wel. Steeds vaker zie ik dat de wereld van online recruitment fundamenteel verandert. De eerste 10 jaar gingen met name over ‘het online krijgen’. Het decennium van de jobboards zou je het kunnen noemen. De tijden veranderen, social media is niet meer weg te denken voor de meesten en ook business modellen zie je langzaam aanpassen naar pay per click en pay per lead. Een mooi moment om terug te kijken naar de personen die het meeste invloed hadden op die eerste 10 jaar. Tenminste, dat dacht ik. Dus heb ik vanuit Digitaal-Werven mijn steun aan deze verkiezing gegeven. Blijkbaar was er geen behoefte aan.

Is men lijstjes moe? Was het de uitvoering/communicatie die te wensen over liet? Was het de partijen die erbij betrokken waren? Of heeft deze sector geen behoefte aan terugkijken? Zeker is dat de kant die de verkiezing op ging niets te maken had met het doel. Het werd een populariteitsverkiezing en dat was niet de bedoeling. Dus beter ten halve gekeerd dan ten hele gefaald.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


350 views | Reageer (2 reacties)
  • Wanneer ‘genomineerden’ worden bepaald op basis van het aantal stemmen, dan is er toch per definitie bij de aanvang en opzet van de verkiezing al sprake van een populariteitsverkiezing?

  • In deze branche blijkbaar wel ja. In de meeste andere sectoren waar ik rondloop kijkt men daadwerkelijk naar de vraagstelling en geeft de meerderheid een serieus antwoord. 


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën