Hoe zet je Foursquare in voor recruitment? Euro RSCG probeert het via een guerilla tactiek door bij alle concurrerende bureaus de mayor te worden en vervolgens hun wervingsboodschap te versturen. Zie de onderstaande video.

Mijn gevoel: ze staan niet bovenaan in de perceptie als het gaat om digitale agencies. Volgens mij laten ze hiermee zien dat dat volkomen terecht is. Ze richten ook een speciale campagne site waar ik me als bureau toch diep, heel diep voor zou schamen. Als je die site ziet wil je toch al niet meer daar werken? Nu hebben veel bureaus dramatische websites (merken we elk jaar bij Digitaal-Werven ook weer), maar dit slaat toch wel werkelijk alles.

Op hun Facebook pagina posten ze vervolgens trots waar ze mayor van zijn. Dat lijkt dan ook de enige interactie op die pagina, die verder ook totaal niet opgemaakt is, geen extra tabbladen heeft, geen wervingselementen erin.

Dat ze hulp nodig hebben om een meer digitale agency te worden is duidelijk. Heel veel hulp. Misschien zouden ze een digitaal bureau moeten inhuren voor hun eigen campagne? Of in ieder geval een digitaal strateeg die ze op weg helpt?

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


299 views | Reageer (3 reacties)
  • Tja, niets ten nadele van Euro (ik hou heel veel van ze), maar dit is imho inderdaad niet echt een briljante ‘campagne’.
    De ‘campagne’ lijkt ook nog eens sterk op een ‘campagne’ die concullega bureau OpenHere een jaar eerder deed. Zie http://pietel.posterous.com/spam-van-openhere-op-onze-foursquare-spot-moe
    Een casemovie die als results presenteert dat je 20 keer mayor bent geworden is ook zwak. Ben heel benieuwd wat het verder heeft opgeleverd.

  • Dank Polle, hoewel ik het idee heb dat het net iets anders is? Deze gasten gingen voor het Mayor schap, die anderen hebben er gewoon een vacature in gegooid? 

    Maar je hebt gelijk dat de ‘campagne’ zeer zwak is. Alles rondom deze organisatie zegt mij dat ik er niet zou willen werken omdat ze niet zoveel van digitale media snappen.

  • Currently, I am managing some offline conversations. Or, as others would put it: I’m on holidays. I will be back monday August 22nd.
    For all things concerning conversations and social media consulting, please contact Sam Berteloot at sam@insites.eu


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën