Deurmat gebruikt voor werving

Door Anja Feijen op 24-06-2011 07:15.

De Sogeti medewerkers zijn op zoek naar “wat” nieuwe collega’s en ondernamen actie om dat onder de aandacht te brengen. Door het verspreiden van Sogeti deurmatten op plekken waar high potentials komen en met een site met de klinkende url http://bestewerkgevervan.nl en bijbehorend videoverslag proberen zij die nieuwe collega’s te werven.

De site ziet er op zich duidelijk uit, de onderverdeling tussen starter die de doelgroep van deze actie is en ervaren professional is snel duidelijk.

De starter vindt veel informatie over wat het werken bij Sogeti inhoudt en de ervaren professional wordt direct doorgeleid naar de vacatures. Beide doelgroepen kunnen direct solliciteren.

Leuke campagnesite, ik vind de contactpagina een gemiste kans. De eerste recruiter op de contactpagina, Hans Lantink, heeft zijn Twitteraccount achter een slotje en het LinkedIn profiel zonder foto, wat het voor mij persoonlijk niet aantrekkelijk maakt om contact met hem te zoeken. En de derde recruiter, Diane Breure, heeft een niet bestaand Twitteraccount.

En als ik toch bezig ben kijk ik direct even op de Facebookpagina. Wat me daar opvalt is dat de status updates met name vanuit Hootsuite worden gepost. Op zich niets mis mee. Je kunt echter berichten van Hootsuite of andere dashboards blokken en dat doen mensen ook. Met als gevolg dat de status wall van de Sogeti Facebook pagina voor die mensen een stuk leger toont. Bovendien zijn de berichten identiek aan die van Twitter, inclusief #. Omdat de # op Facebook niets toevoegt is die toevoeging eerder hinderlijk.

Persoonlijk denk ik dat je Facebook beter kunt inzetten dan nu het geval is. Meer medewerkers aan het woord laten als ambassadeur, de recruiters nog meer zelf aan de knoppen in plaats van via Hootsuite en filmpjes van echte medewerkers die vertellen over hun werk bijvoorbeeld.

Al met al een leuke actie om kandidaten te bereiken, met hier en daar wat schoonheidsfoutjes.

Over de Auteur

Anja Feijen Ik ben… Anja Feijen. En ook nog: Vrouw. Moeder. Tante, Bookcrosser. Nieuwsgierig. Energiek. Opstarter, Verbinder. Kennisdeler. Enthousiast. Eigenwijs. Uitbundig. www.anjafeijen.nl


407 views | Reageer (3 reacties)
  • Leuke recensie, dank. Overigens kan je de berichten uit Hootsuite natuurlijk uitzetten, maar als je op de pagina zelf komt zie je ze altijd wel. Je ziet ze alleen niet in je eigen timeline, maar als je de pagina eenmaal liked mis je dus mogelijk wel wat.

    De schoonheidsfoutjes vind ik persoonlijk wel tekenend, met name die van de contactpersonen. 

  • Bas, dank je wel.

    Ik beschouw het als nadeel wanneer berichten niet in het statusoverzicht wordt getoond, de meeste mensen die ik ken gaan zelden op pagina’s kijken die ze geliked hebben. Hun trigger is de statusupdate die ze bij Nieuwsoverzicht zien.

  • Pingback: Deurmat « Geschreven Voor « Anja Feijen Advies en Training()


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën