Als media partner van de Social Recruiting Conference hebben we toegang tot enkele van de sprekers en panelleden. Recent toegevoegd aan dit panel is Stéphane Le Viet, mede oprichter en CEO van Work4 Labs. Hun Facebook recruitment product Work for us is hier recent door mede blogger Tom van der Valk gereviewd.

Een goede kans om hem te vragen naar de successen van de applicatie en de toekomstige ontwikkelingen.

Stephane, met Work4 Labs (www.work4labs.com) heb je de ‘Work for us’ app gemaakt, waarmee grote bedrijven de mogelijkheid hebben om op een eenvoudige manier bezoekers van Facebook Fanpages de mogelijkheid te geven te solliciteren. Kun je ons een aantal cijfers geven over het succes van het bedrijf? Hoeveel organisaties gebruiken dit? Hoeveel kandidaten heeft het systeem te verwerken per maand of jaar?
Absoluut. De app wordt gebruikt door meer dan 7.500 bedrijven in 30 + landen en 40 + talen. Sommige van de cliënten ken je misschien. Dit zijn Citibank, Accenture, Intel, Oracle, L’Oreal, Microsoft, GAP, Deloitte, Hard Rock Cafe, KPMG, PWC, en P & G. In het afgelopen jaar hebben ze meer dan 350.000 banen geplaatst, 40.000 ontvangen sollicitanten, en genereerde de banen miljoenen views.

Uw applicatie biedt de mogelijkheid om vacatures te importeren vanuit een ATS-feed. Is het ook mogelijk om sollicitanten rechtstreeks naar een ATS te sturen? En welke ATS’en ondersteunen jullie momenteel met deze functie?

De ‘werk voor ons’ app biedt niet alleen de mogelijkheid de invoer van vacatures te automatiseren vanuit een ATS, maar laat ook sollicitanten, indien gewenst, direct in het ATS lopen, via Facebook.

We kunnen integreren met bijna elke ATS, van Taleo naar PeopleSoft naar SAP, evenals eventuele eigen systemen. Indien de cliënt geen ATS heeft kunnen we nog steeds de vacatures van de eigen jobsite halen en de invoer van de banen automatisch laten verlopen.

Je hebt een wat matching technologie waarmee je matched op basis van Linkedin en Facebook profielen profielen. Kunt u uitleggen hoe dit werkt? En doet dit alleen voor de Fanpage van de onderneming die bezocht wordt of is dit op basis van alle vacatures van al je klanten?

We hebben een aantal zeer geavanceerde algoritmen ontwikkeling na een jaar intensief samenwerken met een wetenschappelijk en statistisch onderzoekslab in Parijs.

Deze technologie vertaalt de belangrijkste gegevens in het profiel van een gebruiker (zoals educatieve achtergrond, interesses, werk geschiedenis, locatie, enz.) in een code die de sollicitant zijn bijzondere kwalificaties definieert.

We hebben ook semantische technologie ontwikkeld die relevante zoekwoorden in een functieomschrijving zoekt. Dit matchen we met de kwalificaties van de kandidaat.

Kun je ons iets vertellen over de aantallen en de successen van sommige klanten?

We zien elke dag ongelooflijke successen bij onze klanten. Een recent succes is het Hard Rock Cafe, die de app om alle posities te huren voor een nieuwe locatie openden zij in Florence, Italië gebruikt.

Ze creëerden een geheel nieuwe Facebook-pagina, installeerde de app, gaven $ 200 uit aan reclame en binnen vier weken hadden ze 10.000 fans en 4.000 sollicitanten. Hiervan zijn er 600 geïnterviewd en 120 daarvan zij ingehuurd. Uitsluitend via Facebook. U kunt alles lezen over het ongelooflijke verhaal op blog Bill Boorman’s: http://goo.gl/TLg3U

Wat zijn je toekomstplannen? Bent u van plan een mobiele app voor bijvoorbeeld en wat is de belangrijkste overwinning voor de aanvrager zal worden met dat?

We blijven fors investeren in de technologie van de app’s en design. De app biedt recruiters de mogelijkheid zeer doelgericht en automatisch geoptimaliseerde Facebook vacatures te verspreiden en we versterken die functionaliteit dagelijks. We verbeteren onze integratie met de belangrijkste ATS’en en bouwen functies die het gemakkelijk maken voor recruiters om de passieve kandidaten beter te bedienen.

We hebben ook een nauwe werkrelatie met Facebook en zijn in staat om te profiteren van de voortdurende wijzigingen in het platform, dus stay tuned voor een aantal spannende nieuwe producten en functies in de komende maanden!

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


143 views | Reageer (2 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën