Recentelijk berichtte ik al over de samenwerking tussen AcademicTransfer en Reed Science. Vandaag maakt AcademicTransfer (AT) bekend een tweede samenwerking aan te gaan, namelijk met het NRC.

Concreet, zo geeft Jeroen Sparla van AT, is het doel om met deze samenwerking een breder publiek te trekken. Als vacaturebank bereikt AT nu vooral de actief werkzoekenden, terwijl het NRC ook een reeks latent werkzoekenden heeft, net als Elsevier’s ScienceDirect.

In juni gaat deze samenwerking al van start waarbij er vooral in print, maar ook online, enkel zaken van zichtbaar worden.

Op woensdag komt er een vacatureladder in het NRC Next vol met de wetenschappelijke vacatures van AT. Op zaterdag komt deze in het gewone NRC. In de wetenschapssectie van NRC Weekend zit vervolgens een teaser naar deze vacatures. Waarom daar niet direct de vacatures tussenstaan is mij dan een raadsel, maar het zijn natuurlijk print mensen die die bij het NRC bedacht hebben.

Oh ja, de vacatures worden ook nog doorgepost op de carriere website van het NRC.

Verder, zo geeft Jeroen Sparla aan, gaat men kijken naar de mogelijkheden om ‘double branded’ eventementen te organiseren voor wetenschappers.

Conclusie

Op zich een leuke samenwerking. Ik denk dat AT er op deze manier goed aan doet de doelgroep iets te verbreden en hun naam, waar die onder wetenschappers nog niet heel sterk is, te versterken. De vraag is natuurlijk of de oude wetenschappers AT niet al lang kennen en dat zijn natuurlijk de lezers van de krant.

Ik verbaas me over het feit dat men teasers in de sectie opneemt en verwacht dat mensen naar een ander deel van de site gaan. Don’t make me think heeft men nog niet gelezen geloof ik en het principe: ben waar je lezer is wordt daarmee ook losgelaten.

Ik vraag me af voor wie deze samenwerking nu het meest gunstig is. AT krijgt er meer bereik bij, maar het NRC heeft nu als krant de mogelijkheid zich in een hoog segment te positioneren.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


118 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën