Kelly Global Workforce Index™Kelly Services vroeg  in de periode oktober 2010 tot januari 2011 ongeveer 97.000 mensen in 30 landen hoe ze zoeken naar werk en verwerkte de resultaten in de Kelly Global Workforce Index 2011. Bijna een kwart van de ondervraagde mensen zoekt naar werk via social media, terwijl slechts 1% ook daadwerkelijk een baan vond via social media. Wanneer je op zoek bent naar ander werk heb je nog steeds het meest aan ouderwetse mond tot mond reclame volgens dit onderzoek. Is social media trouwens ook geen mond tot mond?

Meest populaire netwerken zijn Facebook (33%) en LinkedIn (32%)

Bijzonder feitje: Kelly Services Nederland heeft het persbericht niet op de website vermeld staan, waar de collegae in bijvoorbeeld Canada , Australië en Hongarije het niet alleen aanbieden maar ook nog op de getallen van het land inzoomen. De .com site van Kelly heeft overigens de versie van 2009 nog live staan onder de knop About…die kwam als eerste boven via Google. Gelukkig maken ze het wel goed, want met een iets andere url kom je op een andere About pagina met daar wel het onderzoek.

Over de Auteur

Anja Feijen Ik ben… Anja Feijen. En ook nog: Vrouw. Moeder. Tante, Bookcrosser. Nieuwsgierig. Energiek. Opstarter, Verbinder. Kennisdeler. Enthousiast. Eigenwijs. Uitbundig. www.anjafeijen.nl


334 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën