In oktober van vorig jaar ging de nieuwe werkenbijcapgemini site live en teleurstellend was het enige woord dat de site goed omschreef. Aangezien Cap Gemini n.a.v. dit artikel contact heeft gezocht wist ik dat er ze iets mee gingen doen. Dat iets is heel veel geworden, want de site is op allerlei punten aangepast. Cap Gemini heeft het artikel gebruikt zoals het bedoeld was (gratis advies) en er staat iets veel beters.

De homepage waar ik erg over te spreken was is minder rustig geworden. Het zoeken is helaas verder weg gegaan, de branding van de organisatie is meer naar voren gekomen. Dit is niet goed of fout, maar een keuze.

De ervaringsjaren bij de verschillende niveaus staan er nog steeds niet bij, maar de informatie onder elke van de kopjes is veel beter en duidelijk gestructureerd.

De geheel onduidelijke informatie, zoals bij de cases, is volledig verdwenen. Ook goed gedaan, je komt bij de meeste kopjes nu ook daadwerkelijk uit waar je verwacht uit te komen.

Video’s

De grootste fout in de vorige site vond ik de video’s. Een overzicht met allemaal miniatuur video’s die ook niet uit te klappen waren of zo. Allemaal verdwenen en vervangen door enkele nieuwe ‘eigen’ producties.

In deze nieuwe video’s, welke men duidelijk van aangeeft dat zelf zijn gemaakt, komen in ieder geval wel de eigen mensen aan bod en je weet wie het zijn. Ze zijn duidelijk niet door een professioneel bedrijf gemaakt, wat ergens wel zijn charme heeft, maar aan de andere kant wordt ik er persoonlijk niet heel warm van.

Recruiters

De recruiter pagina is nu duidelijk wel een designer over heen geweest en het ziet er keurig uit.

Jammer dat de Linkedin en Twitter profielen zijn verdwenen uit deze pagina, maar daar wordt aan gewerkt is mij vertelt.

Vacatures

De vacature presentatie is heel veel aan verbeterd. Nog verre van ideaal, laat ik dat voorop stellen, maar dat heeft in veel gevallen te maken met ‘historische keuzes’ op technologie gebied (lees een ATS met de flexibiliteit van een stoelpoot).

Mijn kritiek op het feit dat er niets stond over de vacature als ze gepresenteerd werden is geheel opgelost. Een kort profiel, met additionele informatie. Zo kan je tenminste echt bepalen welke vacature je geheel wilt bekijken.

Ook zit er nu zowel boven als onder de vacature een solliciteerknop. Logisch, maar dat ontbrak op de vorige site.

Ook heeft men nu, heel keurig, een profiel van de recruiter naast de vacature. Met een foto, met contactgegevens (hier incl. Twitter (indien van toepassing) en Linkedin.

Precies zoals het hoort, precies zoals mijn advies luidde in het vorige artikel.

Conclusie

Cap Gemini heeft heel veel gedaan met alle kritiek en heeft, waar technisch mogelijk, dit allemaal keurig doorgevoerd.

Is de site nu geweldig? Nee, er is nog veel te verbeteren. Men is echter serieus omgegaan met alle kritiek en heeft heel veel hiervan doorgevoerd. Daar moet ik ze een groot compliment voor geven.

Wat er allemaal nog te verbeteren is? Dat weten ze inmiddels zelf want ze hebben Digitaal-Werven (lees mij) ingehuurd daar een uitgebreid rapport over te schrijven wat inmiddels gepresenteerd is. Met deze site komen ze denk ik nog niet in aanmerking voor een nominatie, maar hij is al veel, veel beter dan de eerste versie van oktober.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


789 views | Reageer (22 reacties)