Linkedin en Facebook

Door Bas van de Haterd op 25-03-2011 07:47.

Linkedin heeft de grens van 100 miljoen leden wereldwijd bereikt. Dat aantal stijgt volgens Linkedin momenteel met 1 miljoen per week, dus een nieuw lid per seconde.

Het aantal leden, en de aanwas, is natuurlijk fenomenaal. Meer dan de helft komt van buiten de VS en dat maakt Linkedin een fantastisch succes. Ik herinner me nog dat ik in 2003 mijn profiel aanmaakte en aan HR managers en recruiters probeerde uit te leggen wat het potentieel was. Dat zou nooit iets worden zei men. Of de nu zelfbenoemde social media experts die in 2007 nog zeiden dat dat ‘sociale netwerken van mij nooit meer dan een paar procent van het hele recruitment zou worden’.

Via Dutchcowboys kwam ik ook een mooie infographic tegen over 100.000.000 Linkedin leden. Die onderaan deze post.

Facebook

Facebook opende deze week een kantoor in Nederland voor de verkoop van advertenties. Voorlopig met slechts 3 fulltime krachten, dus nog geen massale verkoopstrategie. Goed nieuws dus voor de bureaus die hierop blijven adviseren.

Interessant zijn ook wat cijfers en vooral de analyse van Marketingfacts-collega blogger Peter Minkjan. Facebook gaf zelf aan 4,8 miljoen Nederlandse actieve leden te hebben. Echter, dat zijn actieve inlogs vanuit Nederland, waar dus ook reizigers bij zitten. Volgens de advertentiemogelijkheden van Facebook zelf hebben ze ongeveer 4 miljoen Nederlandse accounts, nog steeds veel en een enorme groei t.o.v. een jaar geleden! Dat zal met het openen van deze vestiging alleen maar toenemen verwacht ik, want adverteerders trekken gek genoeg ook nieuwe leden (immers moet een adverteerder praktisch gezien wel lid zijn en dat leidt weer tot meer vrienden die hij/zij uitnodigt… etc.)

Infographic

Tot slot zoals beloofd nog de 100.000.000 leden infographic van Linkedin

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


557 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn