In de categorie: eens kijken wat ze geleerd hebben van de reviews deze keer: de NS. De conclusie van de site was matig. Vooral de navigatie liet veel te wensen over en ook hield het design halverwege ineens op… Nu is het eerste (navigatie) verdomd lastig aan te passen, dus ik ben benieuwd.

Het eerste dat opvalt is dat men werkenbijdens nog steeds niet gekocht heeft. Oftewel de man vraagt er te veel voor (ik zou dan kijken of je het via de rechter kan winnen, de ns is immers een merknaam) oftewel, they just don’t know/don’t care. Ik denk het laatste.

De navigatie is zoals verwacht nog steeds slecht. Ik bedoel dan dus dat als je op ‘de ns als bedrijf’ klikt je nog steeds geen informatie krijgt, maar twee links van de menu-items die je niet gekozen hebt.

Ook heeft men bij de bedrijfsonderdelen nog steeds geen korte beschrijving toegevoegd. Wist u dat als je iets bij NS vastgoed wil doen dat dit NS Poort heet?

De lay out verandering (geen geel meer) bij ‘iedereen is welkom’ bijvoorbeeld (als je dieper de site in gaat) verdwijnt nog steeds. Dat lijkt me toch iets relatief eenvoudigs om op te lossen. Al maak je de buttons van ‘lees meer’ dezelfde kleur als op de rest van de site.

Aan het werk bij de NS heeft nog steeds dezelfde vreemde menustructuur. Ook daar is niets aangepast.

Het onvriendelijke zinnetje dat je recruiters vooral niet moet mailen met open sollicitaties staat er ook nog steeds. Jammer.

Aan het feit dat je bij het zoeken en de job alerts meer en andere vakgebieden hebt dat in de rest van de site is ook niets gedaan.

Conclusie

De NS heeft geen enkel gratis advies ter harte genomen. Jammer.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


350 views | Reageer (0 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn