Foursquare is een locatie gebaseerde ‘game’ waar je incheckt op de locatie waar je bent. Bijvoorbeeld je huis, een bushalte of een bedrijf. Daar kunnen bedrijven leuke acties mee doen, zoals GAP die korting gaf op kleding (immers is het feit dat jij je vrienden verteld dat je bij GAP winkelt hen wat waard) of een bistro in Ulvenhout die je een gratis glas wijn geeft. Voor recruitment kan je heel simplistisch en laagdrempelig ook al wat doen, zoals Cap Gemini bijvoorbeeld. Gewoon in de tips als je inlogt mensen verwijzen naar je wervingssite. Heel simpel, heel eenvoudig en geheel kosteloos.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial. Hij helpt organisaties met het begrijpen van social media en de gedragsveranderingen die dit met zich meebrengt op het gebied van de arbeidsmarkt. Organisaties huren hem in voor het verzorgen van inspirerende lezingen over de toekomst van de arbeidsmarkt, trainingen over het gebruik van social media voor recruitment of het opzetten van een recruitmentsite. Hij is tevens co-auteur van Personal Brand.nl en auteur van Werken Nieuwe Stijl. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


271 views | Reageer (3 reacties)
  • Pingback: Tweets die vermelden Foursquare voor recruitment | RecTec -- Topsy.com()

  • Dan ook meteen even de volle openheid geven, ik heb namelijk bij Cap Gemini opgevraagd hoeveel directe traffic er het laatste jaar vandaan is gekomen, dus met referral foursquare. Het antwoord is 0 bezoekers.

    Nu wil dat natuurlijk niet alles zeggen want in mijn app van Foursquare zit bijvoorbeeld geen directe click link, dus dan registreert hij het niet als een bezoeker uit Foursquare. Nu weet ik eigenlijk niet of dat op de mobiele sites wel zo is en hoe dat is bij de andere apps op b.v. de iphone, maar ik kan me indenken dat het als referentie in analytics bijna niet te tracken is omdat het dus niet clickbaar is. Als dat zo is, is deze statistiek dus niet echt nuttig, maar 0 traffic vond ik wat laag. Dan is het blijkbaar minder nuttig als ik dacht 🙂

  • Peter

    We zijn ruim een jaar verder sinds de publicatie van dit artikel van Bas over Foursquare. Foursquare heeft inmiddels meer dan 10 miljoen gebruikers in de wereld en groeit maar door. Ze hebben een kantoor geopend in London en Europa lijkt te lonken; kortom 4Sq lijkt niet meer weg te denken uit de wereld van social media/LBS (Location Based Services). Vorige week heeft 4Sq ook nog eens Google Maps de bons gegeven en vervangen door OpenStreetMaps, waarmee 4Sq nu op een Wikipedia-achtige wijze verder zou kunnen groeien. Het stratenbestand in Nederland is een van de meest volledige in
    het OpenStreetMap-project door een donatie
    door het navigatiebedrijf Automotive Navigation Data. Samen de wereld ‘op de kaart zetten’ is het devies. Maddle.nl heeft 4Square als optie opgenomen in de mobiele vacature en door een vacature als tip op 4Sq te plaatsen wordt het nu WEL mogelijk om te meten. Sterker, de eerste succesvolle (referral) match als gevolg van een maddle tip op 4Sq is al gemeld. De toekomst is begonnen.

    PS 4Sq hanteert op mobile nog wel de Google maps. Alleen in de desktop versie is men overgestapt op OpenStreetMaps.


vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën