De krachtigste vorm van reclame is “mond-tot-mond” reclame. Aanbevelingen van mensen die je vertrouwt, wegen zwaar mee in het beslissingsproces bij het aanschaffen van een nieuw product. Met de vernieuwde LinkedIn “Company Pages” kun je je diensten en producten uitgebreider onder de aandacht brengen. LinkedIn-leden kunnen na een positieve ervaring die diensten en producten aanbevelen binnen het LinkedIn netwerk. De mogelijkheden en werking van de vernieuwde Company Pages heb ik nader bekeken.

Naast de tabbladen “Overview” en “Careers” is “Products & Services” verschenen. Dit is het startpunt voor het aanmaken van de producten/diensten catalogus.

Product of dienst vermelden

Na “Add product or service” verschijnt het scherm waarmee je de dienst kunt aanmelden.

De volgende informatie kun je daarbij vermelden:

  1. Betreft het een dienst of een product?
  2. De categorie waarin deze valt. In het productenoverzicht kan daarop gefilterd worden.
  3. De naam
  4. Een plaatje of logo
  5. Een beschrijving
  6. Een lijst met features
  7. Een link naar de landing page
  8. Eén of meerdere contactpersonen. Dit moeten wel LinkedIn connecties zijn.
  9. Een aanbieding met titel, landing page en beschrijving
  10. Een YouTube video met titel en URL.

Dit resulteert in een weergave zoals deze:

“Request recommendations” verschijnt alleen bij je eigen producten. Bij het bekijken van producten van anderen, wijzigt dit in “Recommend”. Met “Share” kun je een product delen met andere LinkedIn gebruikers.

Overzichtspagina

Nadat je de producten en diensten hebt ingevoerd, kun je ook de weergave van de overzichtspagina aanpassen via “Edit”. Je kunt de introductietekst aanpassen en je hebt de mogelijkheid om maximaal drie producten in een banner te plaatsen, elk met eigen landing page. Ook in deze overzichtspagina kun je weer een YouTube video plaatsen.

Uiteindelijk is dit het resultaat:

Targetting

Wel erg interessant is de mogelijkheid om te “targetten” op een combinatie van bedrijfsgrootte, functie, branche, functieniveau en locatie. Je kunt meerdere groepen aanmaken en elke groep een eigen introductietekst en banner geven. Voor alle groepen blijft wel de gehele overzichtslijst met diensten en producten zichtbaar.

Aanbevelingen

Ik heb nog niet de eer gehad om aanbevelingen te mogen ontvangen. Exact is wel zover. Je ziet per product de aanbevelingen geordend staan op “Your network”, “Newest” of “Most liked”. Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar ik vermoed dat je als leverancier een aanbeveling op je product ook weer kunt delen.

Vervolg

Wat zou het vervolg kunnen zijn dat LinkedIn hieraan geeft? Er is een aantal ideeën die bij me opkomen, zoals een verbeterde zoekfunctie op diensten en producten (inclusief aantal aanbevelingen) of de mogelijkheid om je aanbevelingen over te nemen op je eigen site.

Conclusie

Het is zeker de moeite waard om je diensten en producten aan te melden. Met name het “targetten” biedt je mogelijkheden die je op je corporate site niet tot je beschikking hebt.

Over de Auteur

Tom van der Valk Tom van der Valk is consultant/projectmanager e-HRM bij Blyxum, gespecialiseerd in het toepassen van e-HRM voor in-, door-, en uitstroom van medewerkers.


415 views | Reageer (2 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriën