Eerder schreven we hier over de CNV Social Media Policy. Best goed, maar voor verbetering vatbaar was de conclusie. Aangezien het CNV deze actief aan andere bedrijven aanbiedt moest hij natuurlijk ook wel echt goed zijn. Op basis van mijn kritische stuk ben ik door het CNV (onbezoldigd uiteraard) uitgenodigd om mee te praten samen met enkele andere uit ‘het vak’. Op basis daarvan is de nieuwe CNV Social Media Policy gekomen.

De belangrijkste aanpassingen zijn denk ik dat hij vooral erg is ingekort. De conclusie van de groep was eigenlijk dat een social media policy niet meer is dan: denk na en houd je aan de wet. Dat was echter iets te beperkt, dus heeft het CNV er wel iets meer over op papier gezet.

Eigenlijk is de kern, zoals ik de policy lees, heel erg logisch.

  • Je brengt geen vertrouwelijke informatie naar buiten.
  • Je houdt je fatsoen.
  • Je communiceert onder je echte naam en maakt bekend dat je voor ons werkt.
  • Als je niet het officiĆ«le standpunt van de organisatie vertolkt moet je dat ook weergeven, je mag dus je eigen mening over onderwerpen hebben ook al strookt die niet geheel met het beleid.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je zegt.
  • Bij twijfel: vragen.

Eigenlijk heel logisch.

Over de Auteur

Bas van de Haterd Bas van de Haterd is professioneel bemoeial en expert op het gebied van technologie en werk. Hij schreef o.a. de boeken '10 banen die verdwijnen & 10 banen die verschijnen", "de maatschappelijke impact van de zelfrijdende auto" en "(R)evolutie van werk". Hij schrijft over recruitment in de brede zin van het woord en hoe dit beter kan door technologie slim in te zetten. Hij adviseert hier bedrijven over en geeft over dit onderwerp ook regelmatig inspirerende lezingen. Hij is te bereiken op bas@vandehaterd.nl


107 views | Reageer (1 reacties)

vandehaterd @ Twitter

Outdoor Recruitment

Wat voor personeel mik je op met zo'n poster op de deur?Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu doopt onderzeeboot RETOnderzeeboot RET rijdt door de straten - wereld haven dagen 1 - maximumMis de boot niet - onderzeeboot RET - maximumKapitein van deze lijn - onderzeeboot RET - wereld havendagen - maximum73764129Werving 1#or manpower ad. Crisis is over#or avans 2#or op anavs 1De ideale (bij)baanlandmacht_tram_08

Categoriƫn